25 Şubat 2011 Cuma

Döşemealtı için elimizden geleni yapıyoruz


AK Parti Döşemealtı İlçe Başkanı Yusuf Mayıslar ile yaklaşan genel seçim öncesinde Antalya ve Türkiye gündemi üzerine hoş bir sohbetimiz oldu. Mayıslar, sorulara tüm içtenliğiyle cevap verdi.
Ebru AKELOĞLU
- Biraz kendinizden bahseder misiniz? Siyasete nasıl başladınız?

1964 yılında Döşemealtı Çıplaklı köyünde doğdum. İlk ve orta öğretimimi Döşemealtı’nda liseyi Antalya Endüstri Meslek Lisesi’nde okudum. Liseden sonra ticaret hayatına başladım. 5 sene matbaa işiyle ilgilendim. 1990 yılında kendi iş yerimi açtım. 2000 yılında yeni teknolojilere uygun makinalarla matbaacılığa devam ettim. Şu anda da Kutlu Avcı Matbaa’nın genel müdürüyüm. Siyasi hayatıma 2004 yılında merkez ilçe yönetim kurulu üyeliği ile başladım. 2007’de merkez ilçe başkanı yardımcısı oldum. 2008’de merkez ilçe kapatılınca biraz dinlenmeye karar verdim. 2009’da Döşemealtı’ndan il genel meclis üyesi adayı oldum. İl genel meclis üyesi olarak seçildim. Ardından Döşemealtı İlçe Başkanı seçildim. Halen de ilçe başkanlığına devam ediyorum. Aynı zamanda il genel meclis üyeliğim de devam ediyor.

-Siyasetin dışında aynı zamanda Antalya’da büyük bir matbaa şirketinin sahibisiniz. İkisini birlikte nasıl idare ediyorsunuz?

Matbaada genelde kardeşim duruyor. Siyasete daha fazla ağırlık veriyorum. Çoğunlukla Döşemealtı’nda oluyorum. Haftasonu Döşemealtı’ndaki faaliyetlere katılıyorum.

-İktidar partisinin ilçe başkanı olarak elinizdeki imkanları ne kadar kullanabiliyorsunuz? Neler kazandırdınız Döşemealtı’na? Ya da neler yapmayı düşünüyorsunuz?

Bölgemiz için elimizdeki imkanları kullanıyoruz. Döşemealtı biliyorsunuz 14 köy, 4 belde ve 1 merkezi olan bir bölgedir. Yüzölçümü olarak da Antalya’nın en büyük yüzölçümüne sahip olan ilçesidir. Şu anda hükümet konağı ile ilgili çalışmalarımız devam ediyor. 2000 kişilik kapalı spor salonu düşünülüyor. Antalya Milletvekili Sadık Badak’ın da katkılarıyla hipodrom yapılması konusunda yer ayarlamaları yapıyoruz. Birçok köyümüze de iktidar partisinin verdiği destekle elimizden gelen hizmeti yapıyoruz. Köylerin yol,su, elektrik gibi sıkıntıları üzerinde çalışmalarımız var. Bizler ayrım yapmadan her yere desteklerimizi sürdürüyoruz.

Döşemealtı Belediye Başkanı Nurettin Tursun’un CHP’den AK Parti’ye geçişi büyük yankı uyandırmıştı. Geçmişte kalan bir konu ama Tursun’a karşı çoğu kişinin güveni sarsılmıştı. Partinin Tursun’a bakışı nasıl şu anda? Siz nasıl değerlendiriyorsunuz bu olayı?

Nurettin Tursun’a parti değiştirdikten sonra tekrar AK Parti’ye geçmesi için bir teklif götürmedik. Kendi talebiydi AK Parti’ye geçmesi. Biz genel başkanımızla ve üstteki yöneticilerle görüşelim o şekilde karar verelim demiştik. Karar olumlu yönde çıktı. Kendisi de partideki insanları iyi tanıyan bir kişi. Partimiz için ve Döşemealtı için hizmetleri olmuştur. İlçenin kuruluşunu yapmıştı. Hizmet veren ve bizlerle bir arada çalışan bir belediye başkanı olduğunu da dile getirmek isterim. Tek yanlışı bizden aday gösterilmeyince başka bir partiye geçmesiydi. İlk başta halk tepki göstermişti ancak şu anda halk kabullenmiş durumda.

-Torba yasa tasarısı ile ilgili düşünceleriniz nelerdir? Yasa tasarısı içinde eleştirdiğiniz noktalar var mı?

Halkımız için çok doğru bir yasa tasarısı. Eleştirdiğim hiçbir nokta yok.

-Bununla ilgili basına yansıyan haberlere bakacak olursak vatandaş pek memnun değil. Bunu neye bağlıyorsunuz?

Yanlış bilgilendirmeler olduğunu düşünüyorum. Yoksa eleştirilecek bir tarafı yok. Eskiye göre çok avantajlı uygulamalar var. Eskiden sürgün olayları gündeme gelirdi. Benim şu mevkide tanıdığım var , sürdürürüz istediğini yerine başkasını alırız gibi olaylar çok yaşanıyordu. Yeni yasa tasarısı bunlara izin vermiyor. Halk için gayet doğru olduğunu düşünüyorum torba yasanın. Tek sorun yanlış anlaşılmalar.

-Döşemealtı ve Antalya’da size göre acilen çözülmesi gereken sorunlar nelerdir?

Altyapı ve ulaşım problemlerinin çözülmesi gerekir diye düşünüyorum. Biz eğitimle ilgili problemi çözdük. Biliyorsunuz Döşemealtı’nda seneye vakıf üniversitesi açılacak. Hayırseverlerimiz de destek veriyor. Antalya’da da ulaşım sorununun olduğunu düşünüyorum. Ulaşım ciddi bir sorun haline geldi.

-Hava kirliliği sorununa nasıl bakıyorsunuz? Antalya’da AK Parti tarafından dağıtılan kömürlerin hava kirliliğine neden olduğu yerel basına yansıyan bir konuydu. Siz ne düşünüyorsunuz bu iddiayla ilgili?

Hava kirliliği olabilir ancak AK Parti bu sene kömür dağıtmamıştır. Kömürü genelde maddi durumu iyi olmayan vatandaş kullanır. İnsanların evlerinde sobaları bile yok. Biz de bu sene bunu düşünerek kömür dağıtmak yerine fakir ailelere para yardımında bulunmayı tercih ettik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder