20 Eylül 2011 Salı

Antalya'nın Muratpaşa ilçesinde Veliler isyan etti


Antalya'nın Muratpaşa ilçesinde 2 yıldır mahallerindeki okul tamamlanmayan veliler, çocuklarının geçici eğitim gördüğü okul önünde eylem yaptı.

Muratpaşa ilçesinde bulunan Güzeloba İlköğretim Okulu, deprem yönetmeliğine göre güvenli olmadığı gerekçesiyle 2 yıl önce bir müteahhit tarafından yıkılarak, yerine yenisi yapılmaya başlandı. 2011-2012 eğitim-öğretim yılına yetiştirilmesi planlanan okul binasının yapımı tamamlanırken, bahçe düzenlemesi yetişmeyince okul bu eğitim-öğretim sezonunda açılamadı. Yeni eğitim ve öğretim yılının başladığı bugün çocuklarının geçici eğitim gördüğü Vali Hüsnü Tuğlu İlköğretim Okulu önünde toplanan veliler isyan etti. Tam gün eğitim veren okulun 2 yıldan beri Güzeloba İlköğretim Okulu'nun binası tamamlanamadığı için yarım gün eğitim verdiğini söyleyen veli Dilek Kartepe, öğleden sonra da okulun bin 300 öğrencisi bulunan Güzeloba İlköğretim Okulu'na tahsis edildiğini söyledi. Kartepe, "Okulda öğleden önce bizim okulun öğrencileri, öğleden sonra ise Güzeloba İlköğretim Okulu öğrencileri eğitim görüyor. Okul çok kalabalık. Temizlik görevlileri yeterince olmadığı için tuvaletle ve ortak kullanım alanları temizlenemiyor. Çocuklarımız hasta oluyor. Bizim okulumuzun bilgisayarlarını, akıllı tahtalarını, sıralarını veliler olarak biz aldık. Geçici gelen okul öğrencileri de buraya gelene kadar birçok zorluk çekiyorlar. Birçok veli geçim sıkıntısı çektiği için çocuklarını servis yerine yürüyerek okula gönderiyor. Hem o çocuklar hem de bizim çocuklar sıkıntı çekiyor. Eskiden okul 08.00'de başlar, öğleden sonra saat 14.00'te de ek ders verilirdi. Şimdi çocuklarımızın bu şansı elinden alındı. Çocuklarımız sabahın köründe okula geliyor. Uykulu olan çocuğun dersleri anlaması da zor olacak" şeklinde konuştu.
Güzeloba İlköğretim Okulu'nda çocukları okuyan veliler ise, 2 yıldır sıkıntı çektiklerini, okullarının bir an önce bitirilmesini istedi. Eşinden ayrı yaşayan ve malul aylığı aldığını söyleyen Leyla Buğur, "Okula giden çocuğum var. Evim kira ve aldığım maaşla zor geçiniyorum. Servise verecek param yok. Mahallemizdeki okul tamamlandı. Bir an önce eğitime açılmasını istiyoruz" diye konuştu.


http://www.akdenizhaberci.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder