24 Ekim 2011 Pazartesi

- Kırmızı kıyak


Kırmızı otobüslerin hemen hepsi; en kazançlı, en uzun, yolcunun aktarma sistemi kullanmasını gerektirmeyen ulaşım güzergâhı, gövde hat KL08 Konyaaltı-Lara hattına verildi. Hat üstünde 31 kırmızı dışında halk otobüsçüleri ve minibüsçülerin çalışması yasaklandı
“Toplu ulaşım esnafını koruyorum, ulaşımdan mağdur olan halkımın haklarını koruyorum” diye diye kamuoyunu inleten Büyükşehir Belediye Başkanı CHP’li Mustafa Akaydın, toplu taşıma esnafının “Sanki arkamızdan hançerlendik. Hoca’nın bu yaptığı harakiri” yorumuna neden olan bir karara imza attı. Geçen hafta alınan karar Cuma günü ulaşım esnafına tebliğ edildi. Kararın en ilginç tarafı, belediyenin halka ve ulaşım esnafına dayattığı aktarmalı sistemi; belediye şirketi Ulaşım A.Ş. üzerinden çalıştırdığı kendi kırmızı otobüslerinde kullanmak zorunda olmayacak olması.

Esnafa Akaydın cezası
Herhangi bir vatandaş kentin uzak bir noktasından tramvay veya araçla 1.70 lira ödeyip kent merkezine gelerek Lara veya Gürsu’ya gitmek isterse bu kırmızı otobüslere de binmeyecek. Çünkü aynı bölgeye ya da yakın mesafesine hizmet veren daha kısa ve düşük fiyatlı besleme ve hatlar da mevcut. Esnaf, “Bu hat üzerindeki 12 metrelik otobüsleri ve minibüsleri ise 3-5 km uzunluğundaki besleme ve yerel hatlara veriyorlar. Otogar içine de giriyorlar. Sözleşmeyle hat kiralayan otogar otobüslerini de yasal olmamasına rağmen lağvettiler. Adamlar, parasını ödedikleri otogara giremiyor ama kırmızılar giriyor. Ulaşım esnafı tam olarak şirketleşemediğinden Akaydın esnafa ceza veriyor” diyor.

Belediyeden KL 08 kıyağı
En büyük ve uzun hatların tarif edildiği gövde hattı olan Konyaaltı-Lara arasında kırmızı otobüsler KL 08 numarasıyla Gürsu -Valilik-Işıklar-Lara güzergâhında çalışacak. Böylece Akaydın, aktarmalı sistemden yırtmış olacak. Oysaki Akaydın, Yeni Toplu Taşıma Sistemi’nde halka ve ulaşım esnafına aktarmalı sistemi dayattı. Ama eline yüzüne bulaştırınca vatandaş bir noktadan bir noktaya 1.70 yerine 3-5 lira ulaşım ücreti ödeyerek gitmek zorunda kaldı. Vatandaş buna büyük tepki gösterdi. Yeni hizmetle bu güzergâhta halk “aktarmalı sistemi” kullanmak zorunda kalmayacak. Böylece Akaydın çaktırmadan kendi getirdiği yeni ulaşım sistemini “revize” adı altında eskiye döndürmeye çalışıyor. Yani Akaydın kendi araçlarında sahil şeridi üzerinde ‘çok uzun bir güzergâhı alarak’ aktarmayı kullanmak zorunda olmayacak.

Pik saatler kırmızıların
Halk, Konyaaltı Gürsu’dan Lara Güzeloba’ya yani neredeyse şehrin bir ucundan diğerine tek araçla gidecek. Diğer bölgelerdeyse halk ulaşacağı yere kadar 2-3 araç değiştirmeye devam edecek. Güzergâhın CHP’li Konyaaltı ve Muratpaşa belediyeleri arasında yer alması dikkat çekici. 40 kırmızı otobüsten 31’i bu kıyak güzergâhta çalışacak. 6 tanesi havalimanı-otogar arası çalışmaya devam edecek. 3 araç ise yedekte bekletilecek. Karar bu sabahtan itibaren uygulamaya konuldu. Esnaf, ballı güzergâh için isyanda. Gövde hat yolcu ücreti 1.70 lira. Esnaf bu duruma çok kızgın. Çünkü Akaydın’ın getirdiği kırmızı otobüsler sabah 6 ile geceyarısı saat 24 arasında çalışacak.

Güzergâh nasıl işliyor:
Büyükşehir Belediyesi web sitesinde KL 08 hattı için “Gidiş: Gürsu Aktarma Merkezi-1.Cd-2.Cd-Kemer Yolu-Sarısu-Marina-Sarısu-Kemer YoluAtatürk Blv-S.Sabancı Blv-100.Yıl Blv-Güllük Cd-Cumhuriyet Cd-21 Sk-Binbaşı Toytunç Cd-İsmet Paşa Cd-Atatürk Cd-Fevzi Çakmak Cd-Işıklar Cd-Tevfik Işık Cd-Metin KasapoğluCd-İsmet Gökşen Cd-Tekelioğlu Cd-Barınaklar Blv-Kader Sk-PTT Tesisler Cd-Lara CdGüzeloba Aktarma Merkezi (1 Mayıs-1 Ekim tarihleri arasında TRT Kampı’na kadar gider). Dönüş: Güzeloba Aktarma Merkezi-Lara Cd-PTT Tesisler Cd-Kader Sk-Barınaklar BlvTekelioğlu Cd-İsmet Gökşen Cd-Metin Kasapoğlu Cd-(Sampi Kavşağı).-T.Işık Cd-1329 Sk-19 Mayıs Cd-Arık Cd-Hüsnü Karakaş Cd-Binbaşı Toytunç Cd-F.Altay Cd-A.Menderes BlvY.Ulusoy Blv-100.Yıl Blv-S.Sabancı Blv-Atatürk Blv-Gürsu Aktarma Merkezi” ifadesi yer alıyor.

Şükrü AĞIRMAN
http://www.akdenizmanset.coman

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder