8 Temmuz 2012 Pazar

Kepez’in 43 ilk yardımcısı oldu


Başkan Hakan Tütüncü, ilk yardım eğitimi programını başarıyla tamamlayan 43 belediye çalışanına, sertifikalarını ve ilk yardımcı kimlik kartlarını verdi.

Kepez Belediyesi, olası iş yaralanmalarına karşı müdahale amacıyla personeline yönelik ilk yardım eğitimi kursu düzenledi. ANDEM İlk Yardım Merkezi tarafından, yasa gereği ağır işlerde çalışan 10 kişiden bir kişiye ve hafif işlerde çalışan 20 kişiden bir kişiye toplamda 43 personele ilk yardım eğitimi verildi. Kepez Belediyesi’nin 18 kişiden oluşan gönüllü arama-kurtarma ekibi de ilk yardım eğitimi aldı.

İlk yardım hayat kurtarır

İlk Yardım Yönetmeliği kapsamında düzenlenen 16 saatlik eğitim programı sonunda yapılan sınavı başarıyla bitiren 43 çalışan, ilk yardımcı olmaya hak kazandı. Kepez Belediyesi Meclis Salonu’nda düzenlenen törenle de eğitime katılan personele ilk yardımcı olduklarını belgeleyen sertifikaları dağıtıldı.
Törende bir konuşma yapan Kepez Belediye Başkanı Hakan Tütüncü, ilk yardımın, hem iş yaralanmalarında hem de hayatın içerisinde yaşanabilecek kazalarda, afetlerde mağdur olan kişilere yönelik ilk müdahalenin yapılabilmesi adına önemli olduğunu söyledi.

Kepez AKUT’u kurduk

Belediye personelinin, ilk yardım eğitimi almasının sevindirici olduğunun altını çizen Başkan Tütüncü, “Hepinizi tebrik ediyorum. Sizlere kazasız, belasız bir hayat diliyorum. Ama Allah göstermesin, kaza yaşadığınızda almış olduğunuz eğitimle birlikte ilk yardım müdahalesini en iyi şekilde yapabileceğinize inanıyorum.” diye konuştu.
Kepez Belediyesi’nin gönüllülük esasına dayalı olarak kurduğu ve Antalya’da bir ilk olan 18 kişilik arama-kurtarma timinin de ilk yardım eğitimi aldığını anımsatan Tütüncü, “Hiç beklenmedik bir anda hayatın içerisinde kazalarla, afetlerle karşı karşıya kalabiliyoruz. Yaşanan afetlerde arama- kurtarma faaliyetlerinin ne kadar önemli olduğunu, acil müdahalenin hayat kurtardığını görüyoruz. Bu bakımdan Kepez Belediyesi olarak arama-kurtarma ekibini kurmamız son derece yerinde oldu.” ifadesini kullandı.

İnsan değişir, dünya değişir

“Bizim anlayışımızda insanların en hayırlısı insanlığa en faydalı olandır.” diyen Kepez Belediye Başkanı Tütüncü, bu bakımdan gönüllülük esasına dayalı olarak hem arama- kurtarma takımının içerisinde bulunmak hem de ilk yardım eğitimi almanın önemli olduğunun altını çizdi.

Gönüllülüğün çok önemli bir sosyal davranış olduğuna işaret eden Tütüncü, konuşmasını şöyle tamamladı:  “Gönüllü olmak, samimi olmayı gerektirir. Her alanda bu iş böyledir. Bir başınıza dünyayı değiştiremezsiniz. Ama dokunduğumuz gönüllere, yüreklere su serpe bilir, dertlerine derman olabiliriz; onların karamsarlıklarını umuda dönüştürebiliriz. Nice zamanlar vardır bir insan değişir, dünya değişir. İşte samimiyetin bereketi bu cümlededir.”

Başkan Tütüncü, daha sonra ilk yardım eğitimini başarıyla tamamlayan 43 personele ilk yardımcı kimlik kartlarını ve sertifikalarını takdim etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder