24 Nisan 2012 Salı

CHP’de sular durulmuyor

Pazar günkü CHP Döşemealtı ve Aksu kongrelerinde milletvekili Sapan başkan Akaydın’ın üzerine yürüdü. Pazar günkü CHP Döşemealtı ve Aksu kongrelerinde milletvekili Sapan başkan Akaydın’ın üzerine yürüdü. Bir delegeye su dolu pet şişe fırlattı. Vekil Arif Bulut’da Ömer Apa’ya tekme attı! Akaydın ise zehir gibi açıklamalarla il teşkilatı, milletvekilleri ve eski genel başkan Baykal’ı eleştirdi Geçen Pazar günü Kemer İlçe Kongresi’nde konuşan, Salı günü yaptığı 3. yıl sunumunda CHP Eski Genel Başkanı Deniz Baykal için, “Kral çıplak, hatta cısçıplak” diyen, Çarşamba günü de doğrudan Baykal’a saldıran Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Akaydın ile Baykalcı olan il teşkilatı arasındaki gerginlik had safhaya çıktı. Akaydın grubundakiler, Baykal ve onun partideki vesayet rejimine karşı çıkıyor. CHP Genel Başkan Yardımcısı Gürsel Tekin’in bütün süreci sessizce izledikten sonra, Perşembe günü “Bu son olsun” demesine Akaydın’ın susmasını istemesine rağmen Akaydın susmadı. Pazar günü de önce Döşemealtı ve ardından Aksu’da konuştu. Partisinin Antalya il örgütü ve CHP'li belediyelerle sorun yaşayan Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Akaydın, CHP Antalya Milletvekili Yıldıray Sapan'la kavganın eşiğine geldi. Akaydın ile Sapan Aksu ilçe kongresinde birbirinin üzerine yürüdü. Akaydın, partisinin il yönetimi ve CHP'li belediye başkanlarından sonra milletvekilleri ile de ipleri kopardı. Akaydın’a söz vermeme tartışması İlk yapılan Döşemealtı Kongresi’nde divan başkanı Gürkut Acar’dı. Akaydın’a söz verdi. Akaydın da, hem Baykal’a, hem de Baykal’ın adamlarına yüklendikçe yüklendi. Sonra da kongreden ayrıldı. Akaydın’ın kongreden ayrılmasından sonra söz alan Yıldıray Sapan ise, “Baykal’ı savunmak bana düşmez ama” diye söze başlayınca, CHP’liler tepki verdi. Kürsüdeki Sapan da, elindeki pet su şişesini, parti delegesi Erol Özkarabekir’e fırlatarak cevap verdi. Ortalık karıştı. Aksu Kongresi’nde ise divan başkanı Tuncay Ercenk, Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Akaydın’a söz vermemek için elinden geleni yaptı. Milletvekili Bulut’tan Ömer Apa’ya tekme Aksu kongresinde ise Osman Kaptan’ın konuşmasından sonra faaliyet raporunun oylamasına geçen Ercenk, sonrasında da sadece ilçe başkan adaylarına söz verince ortalık iyice gerildi. Akaydın’a sadece ‘dilek ve temenniler’ bölümünde söz veren Ercenk, başkan Akaydın’ın konuşmasını da birçok kez böldü. Akaydın konuşurken sürekli sataşan isimlerden biri de Yıldıray Sapan’dı. Akaydın bütün bu tacizlere rağmen sözlerini tamamladı ve kongreden ayrıldı. Kongre salonunda kalan ANET Genel Müdürü Ömer Apa ile milletvekili Arif Bulut arasında tartışma çıktı. Bulut, Ömer Apa’ya tekme savurdu. Başkan Akaydın’ı konuşturmama, konuşurken sözünü bölme, sataşma, partililere pet şişe fırlatma, tekme atma şeklinde değişik müdahaleler yapıldı. Deniz Baykal, bu savaşta sessizliğini korurken çevresindekiler Akaydın’a saldırdı. DÖŞEMEALTI KONGRESİ’NDE NE OLDU: Baykal’ı yere göğe sığdıramadı CHP Antalya Milletvekili Yıldıray Sapan, Pazar günü yapılan Döşemealtı CHP İlçe Kongresi’nde konuşmasında “18 yıl bu partinin genel başkanlığını yaptı, onun için herkesin saygı duyması lazım” diyerek Deniz Baykal’ın ne denli iyi bir lider ve Büyükşehir Belediye Başkanı’na yardımcı olmayı isteyen iyi bir lider olduğunu anlattı! Partililerin yoğun tepkilerini alan Sapan’ın konuşması sırasında salonu terk eden partililerden birinin sözlü sataşması ve peşinden Sapan’a naylon bardak atması üzerine hemen cevap verme gereğini hissetti. Sapan, kürsüdeki dolu su şişesini partilisine fırlattı. CHP Antalya Milletvekili Yıldıray Sapan, Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Akaydın’ın konuşmasından sonra kürsüye geldi. James Bond Sapan dediler Siyah güneş gözlükleri ile kongrenin yapıldığı salona girince delegeler tarafından kendisine James Bond denilerek dalga geçildi. Sapan’ın Döşemealtı İlçe Kongresi’nde olay yaratan sahnesi herkesin diline düştü. Konuşmasında sık sık Akaydın’ın partililerin işe alınmaması, partiden gelen isteklerin karşılanmaması, bunun en canlı şahidinin Ömer Apa olduğunu söylemesi üzerine Büyükşehir Belediyesi ANET Şirketi Genel Müdürü Ömer Apa’da Yıldıray Sapan’a bağırarak “Senin çok şeylerine şahidim. Şimdi burada konuşursam yere batarsın” şeklinde tepki verdi. Bir delege de Sapan’a “Ömer Apa adına konuşma senin ağzına sı..rım” diyince Sapan “Senin adına konuşuyorum” diye bağırdı. Gözleri dolarak Deniz Baykal’a olan bağlılığını ve onun çok önemli bir lider olduğunu anlatmaya çalışan Sapan’ın konuşması süresince partililer tarafından kendisine itiraz edildi. Salonu terk ettiler Bağırışlar sonrası partililer salonu tek tek terk etti. İl Başkanı Özer Ülken ise iddiaya göre Sapan konuşurken “Konuş konuş” diyerek destek oldu. Büyükşehir Belediyesi Nisan 2012 meclis toplantısında komisyon üyelerinin seçimi için kendisinin Deniz Baykal’ı aradığını söyledi. Baykal’ın il başkanı Özer Ahmet Ülken’e Akaydın’a yardımcı olmasını istediğini söyledi. İddiaya göre il başkanının onaylama anlamında kafasını sallaması ile konuşmasına devam eden Sapan, konuşmasında ne denli bir Baykal hayranı olduğunu anlattı. İşin garip tarafı Büyükşehir Belediyesi meclis toplantısında komisyon ve encümen üye seçiminde il başkanından yana tavır alan ekip, Akaydın’ın isteğinin tam tersi bir tavır sergilemişti. AKSU KONGRESİ’NDE NELER OLDU: Jargona ters düşen başkan Başkan Akaydın, Pazar günü katıldığı Antalya'nın CHP Döşemealtı İlçe Kongresinin ardından Aksu ilçesi kongresine de katıldı. Burada da sular durulmadı. Aksu’da kongrenin yapıldığı düğün salonunda CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu ile eski genel başkan Deniz Baykal'ın fotoğraflarının bulunması üzerine Akaydın rahatsızlığını dile getirdi. "Burada İsmet İnönü ile Bülent Ecevit'in de resimleri olmalıydı" diyen Akaydın, üç senedir ağzını açmadığını ancak kendisi hakkında herkesin konuştuğunu söyledi. Partinin abiden geçilmediğini iddia eden Akaydın, şöyle konuştu: "Benim büyük ağabeylerim var, ortanca ağabeylerim var, küçük ağabeylerim var. Birisi ‘partimizin jargonuna ters düşüyor bu belediye başkanı’ dedi. Ben de dedim ki, eğer partinin jargonu; entrika, arkadan vurma dedikoduysa, ben bu jargona tersim arkadaşlar. Bende yok böyle bir jargon. Ben düzgün adamım arkadaşlar" Çaylak olmaya razıyım Üç senedir ağzını açmadığını belirten Akaydın konuşmasına şöyle devam etti: "Dediler ki, 'Bu adam üniversiteden geldi. Politikadan anlamaz. Biz buna her istediğimizi yaptırırız'. Baktılar öyle bir adam yok karşılarında. 'Çaylak' dediler. Ben 'Politika sizin yaptığınız gibi yapmaksa, çaylak olmaya razıyım' dedim. Arkadaşlar bana işkence yaptı. Yıldırdılar beni. Mobbing uyguladılar bana. Arkadaşlar mızrak çuvala sığmıyor. Artık kol kırıldı, yen içinde kalmıyor. Onun için anlatıyorum. Dinleyin bunları. Beni hakikaten çok yıprattılar. 10 gün önce de artık ağzımı açmaya karar verdim." Sorunları çözmek için yapılan toplantıların sonuç vermediğini aktaran Akaydın, şunları söyledi: Ağızlarına biber mi süreyim "İki genel başkanımızla hem önceki, hem de şimdikiyle, bütün belediye başkanları ve il başkanlarıyla basına kapalı toplantılar yaptık. Birisi iki yıl önce, biri de bir yıl önce. Bu bizim küçük ağabeylerden biri beni hemen genel başkana şikâyet etti. Dedim ki 'Ben bunları çok seviyorum. Ama siz gittikten sonra bunlar hiç saygı göstermiyor. Döveyim mi ben bunları. Kocaman adam bunlar. Ağızlarına biber mi süreyim' dedim. 'Bunlar her türlü edep dışı, terbiye dışı, saygısız hareketi yaparlar bunlar' dedim." Akaydın'ın bu sözlerine Divan Başkanı Tuncay Ercenk müdahale etti. Şükrü AĞIRMAN Kaynak/www.akdenizmanset.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder