5 Ocak 2012 Perşembe

Kırcami’de kaçış yollarını tıkadım

Büyükşehir’in Kırcami’de plan yapmamak için bahane ve kaçış yolları aradığını ileri süren Türel, “Ben o yoların hepsini bugüne kadar tıkadım. Bundan sonra da tıkamaya devam edeceğim” dedi.


AK Parti Antalya Milletvekili Menderes Türel, Kırcami Planlarının yapılabilmesi için alınması gereken Toprak Kurulu Kararı için Büyükşehir'in samimi bir caba gostermediğini ve bu konuda kendisine de destek vermesi için son anda haber verildiğini ileri sürdü.

Türel, Büyükşehir Belediyesi’nin Kırcami planlarını yapmamak için kaçış yoları aradığını belirterek, “Ben o yoların hepsini bugüne kadar tıkadım. Bundan sonra da inşallah tıkamaya devam edeceğim” dedi..

Planlar Bakanlığa gitmedi

Büyükşehir Belediyesi’nin Kırcami planlarını yapmakta samimi olması halinde her türlü desteği vereceğini söyleyen Türel, Kırcami’de son noktayı Büyükşehir Belediyesi ve Muatpaşa Belediyesi’nin koyacağını bildirdi. Türel, “Burada Planlama süreci belediyelerin yetkisinde. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Belediyelerin yapacağı planı, 100 binlik üst ölçekli plana işlemesi gerekiyor. Yani ilk adım belediyelerimizden gelecek. Bu yüzden Çevre ve Şehircilik Bakanlığımız, belediyelerimize yazıyı yazdı. Dedi ki bize taslak planlarınızı gönderin, 100 binlik plana da bunları işleyelim. Bunlar söyleneli iki ay oldu. Ancak şu ana kadar, iki aydır hiçbir şekilde taslak plan Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na gitmedi. Soruyorum; ben de takip edeceğim ki belediyenin lehine sonuç alalım. Ak Partili Belediye Meclis Üyesi arkadaşlarımdan edindiğim bilgiye göre şu ana kadar 2 ay geçmesine rağmen taslak planlar hala Bakanlığa gitmedi” dedi.

Karar haber verilmedi



TBMM Bütçe görüşmelerinin ardından Antalya’ya geldiğinde Kırcami ile ilgili Toprak Kurulu Kararı için belediyenin müracaat ettiğini öğrendiğini anlatan Türel, şunları söyledi; “İşin enteresan tarafı onu da geçen hafta tesadüfen öğrendim Büyükşehir Belediyesi, Kırcami’de tarıma elverişli değildir raporu almak için, Toprak Kurulu’na müracaat etmiş. Bundan ben de tesadüfi şekilde haberdar oldum. Ben yardımcı olacağımı defalarca söylemiş olmama rağmen bu konuda haberdar bile edilmedim. Büyükşehir Belediyesi’nin bu konuda yapmış olduğu müracaatla ilgili, sanıyorum bugün yarın Toprak Kurulu toplanıp bir değerlendirme yapacak. Tabi bu kararlar kolay çıkmaz. Ben bu kararları geçmişte almış bir belediye başkanı olarak söylüyorum. Bu kararlar için gidip haklılığınızı bütün kurul üyelerine anlatmanız lazım. Buna kurul başkanı dahil. Kurul üyelerinin hepsine haklı gerekçelerinizi anlatmanız lazım. Toprak tarıma elverişli değildir-i çok iyi anlatmalısınız ki kurul belediyenin lehine karar verebilsin. Ben geçmişte Kırcami ile ilgili Toprak Kurulu Kararı alınıyor iken, kurula bizzat katıldım. Şu ana kadar bana da bir müracaat olmadı. Ben zaten bu Toprak Kurulu Kararının çıkması için gayret göstereceğimi söyledim. Bu konunun direk muhatabı değilim”.



Tıkamaya devam edeceğim



Yardımcı olma hususunda kendisine talep gelmediğini ve sürekli basın üzerinden konuşulduğunu ileri süren AK Parti Milletvekili Menderes Türel, “İşte Toprak Kurulu, Kamu Yararı Kararı’nı Türel alsın diye. Ben dilekçe verdiğinizden haberdar olmazsam, nasıl katkı koyacağım. Ondan sonra da bu kararları getirin diyorlar. Bu kararlar bakkalda satılan kararlar değil ki, Onlar gayret isteyen kararlar. Kapı kapı dolaşacaksın, gezeceksin. Bu gayretler gösterilmeden sırf görev ifa edilsin diye bir sıradan işlem yapılmamalı. Bu yapılmazsa samimiyetle o planların yapılması hususunda çaba gösterilmediği anlaşılır. Yani baştan savma, vazife yerine getirilmiş olsun diye dilekçe veriliyor. . Meseleyi iyi anlatmazsanız menfi bir karar çıkabilir. Açıkçası " Hükümet bize izin vermedi" diye bahane yaratılmaya çalışılıyor. Ama biz elimizden gelen her türlü gayreti Kırcami Planlarının sonuca ulaştırılması hususunda göstereceğiz. Büyükşehir Belediyesi Kırcami planlarını yapmamak için kaçış yoları arıyor. Ben o yoların hepsini bugüne kadar tıkadım. Bundan sonra da inşallah tıkamaya devam edeceğim” dedi..



Varsak ve Kırcami farkı

Türel, Varsak’ta Toprak Kurulu kararı alınması hususunda Kepez Belediye Başkanı Hakan Tütüncü’nün Toprak Kurulunu ziyaret ettiğini ve kurul üyelerine hepsine buradaki haklı gerekçeleri birer birer anlattığını söyledi. Türel, “Bundan birkaç ay öncesi Kepez Belediye Başkanı Hakan Tütüncü, Varsak’ta benzeri bir karar alınması konusunda Toprak Kurulu’nda imar planı yapılabilmesi adına belediye lehine bir karar çıkartılabilmesi için büyük gayret gösterdi. Yaptığı bütün çalışmalara bizzat ben de destek verdim ve böyle bir karar çıktı. Şimdi bazı yerel gazetelerde okuyorum. Kepez’de çıktı Kırcami’de neden çıkmadı. Neden çıkmadığı belli. Bir tarafta kapı kapı dolaşan bir belediye başkanı, bir tarafta Toprak Kurulu’na sadece dilekçe vermeden ibaret bir gayretin içerisinde olan bir belediye başkanı. Böyle yaparsanız bu karar çıkmaz. İnşallah bu konuda sayın Büyükşehir Belediye Başkanı Akaydın başta olmak üzere belediyenin bütün yetkilileri bir gayret gösterir. Çünkü bu konuda bir menfi karar çıkarsa bir daha geri dönüşü olmaz” dedi.
Kaynak/www.antalyaekspres.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder