16 Mayıs 2012 Çarşamba

Türkiye’nin ilk engelli tiyatro festivali Kepez’de

Türkiye’de ilk kez Antalya Kepez’de düzenlenen 1. Ulusal İşitme Engelli Okulları Tiyatro Festivali, “Şımarık İspanyol Balığı” gösterisi ile başladı. Kepez Belediyesi ve Antalya İşitme Engelliler İlköğretim Okulu işbirliği ile bedensel engellilerin de tiyatro festivali oldu. Engelli bireylerin toplumla kaynaşmasına yönelik “Hayatımızı Sahneliyoruz” adı altında tiyatro şenliği düzenlendi. Şenliğe, Bursa Duyum İşitme Engelliler İlköğretim Okulu, Eskişehir Ahmet Yesevi İşitme Engelliler İlköğretim Okulu, İstanbul Yeditepe Özel Eğitim Meslek Lisesi ve Kepez İşitme Engelliler İlköğretim Okulu katıldı. 1.Ulusal İşitme Engelli Okulları Tiyatro Festivali’nin açılış töreni de Kepez Kaymakamı Mehmet Ali Özyiğit, Kepez Belediye Başkanı Hakan Tütüncü, İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüdai Vural, öğretmenler ve festivalde oyunlarını sahneleyecek olan öğrencilerin katılımıyla yapıldı. İstiklal Marşı’nı işaret dili ile okudular Kepez İşitme Engelli Okulu öğrencilerinin, müziği duymadan başarılı bir şekilde sergiledikleri halk oyunları gösterisi ile başlayan törende, yine okulun öğrencileri İstiklal Marşı’nı işaret dili ile okudular. Protokol konuşmalarının işaret dili ile çevrildiği festivalin açılışında konuşma yapan İlçe Kaymakamı Mehmet Ali Özyiğit, engelli bireylerin, toplumdan merhamet ve acınma beklemediklerinin altını çizerek, “Engelliler, toplumdan kendilerini normal bir insan gibi görmelerini arzu ediyor.” dedi. Kepez engellileri kucaklıyor Kaymakam Özyiğit, Kepez’de engellilere değer verildiğinin altını çizerek, “Kepez'de çok şükür engellileri kucaklayan, onları toplumun bir parçası olarak gören öğretmenlerimiz, yöneticilerimiz var. Kepez’de, yoğun faaliyetleri içerisinde engellilere vakit ayıran, onları kucaklayan bir belediye başkanımız var.” ifadesini kullandı. Başkan Hakan Tütüncü de konuşmasında, 2011’de Dünya Engelliler Günü’nde engelli olan bireyler ile engelli olmayanlar arasında empati kurulmasına dönük "Engeliniz Engelimizdir" projesini gerçekleştirdiklerini anımsattı. Antalyalıları festivale davet etti Tütüncü, 10-16 Mayıs’ta kutlanan Sakatlar Haftası’nda ise işitme engelli bireylerin toplumla kaynaşmasına yönelik tiyatro şenliği organize ettiklerini kaydetti. Dünya Engelliler Günü'nde ve Sakatlar Haftası'nda ‘engeller sevgiyle aşılır’ sloganının söylendiğine değinen Tütüncü, “İçerisini doldurmadığınız sürece bu söylem slogandan öteye gitmez, o toplumda engeller sevgiyle aşılmaz. Engelli vatandaşlar, engelli olduklarından, aileleri de çocuklarının engelli olmasından utanır hale gelirler. Engelleri sevgiyle aşmaya dönük olarak gerçekleştirdiğimiz, bu çok özel, anlamlı ve Türkiye'de ilk olan tiyatro festivalini, başlatmış olmanın mutluluğunu yaşıyoruz.” diye konuştu. Başkan Tütüncü, engelli olmanın utanılacak bir durum olmadığını görebilmeleri için de bütün Antalyalıları, festivaldeki tiyatro gösterilerini izlemeye davet etti. Festivalin ilham kaynağı engelli öğrenci Kepez İşitme Engelliler İlköğretim Okulu Müdürü Niyazi Arşin de bir engelli öğrencinin, “Ben engelli bir çocuğum. Böyle doğmak benim suçum değil. Anamın, babamın da suçu değil. Zaten bunun bir önemi yok. Ne doktor, ne ilaç bana çare değil. Çözüm sadece ve sadece eğitimde!" dizelerine kulak vererek 1. Ulusal İşitme Engelliler Okulları Tiyatro Festivali'ni düzenlediklerini belirtti. Protokol konuşmalarının ardından, Bursa Duyum İşitme Engelliler İlköğretim Okulu öğrencileri, 'Şımarık İspanyol Balığı' adlı tiyatro gösterisinin sunumunu yaptı. Festivalde, Eskişehir Ahmet Yesevi İşitme Engelliler İlköğretim Okulu 15 Mayıs’ta, İstanbul Yeditepe Özel Eğitim Meslek Lisesi 16 Mayıs’ta, Kepez İşitme Engelliler İlköğretim Okulu 17 Mayıs’ta gösterilerini EBKM’de saat 14.00’te sahneleyecekler. Festival süresince misafir öğrenciler, Antalya’nın tarihi ve doğal güzelliklerini de gezecekler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder