14 Mayıs 2012 Pazartesi

Halkkart, halkı canından bezdirdi

A-Kent firmasının bedava denip 10 TL’ye sattığı Halkkart, halkı canından bezdirdi. A-Kent firmasının bedava denip 10 TL’ye sattığı Halkkart, halkı canından bezdirdi. Sık sık bozulan kartlar için yeniden para talep ediliyor. Sivil Toplum ve Diyalog Merkezi de durumdan rahatsız. Bedava denen kartlar önce 8 sonra 10 liraya satılmaya başlandı. Bu bedelinde 6 ay içinde ödeneceği duyuruldu. Sonra bu süre 1 yıla çıkarıldı. Ardından kart bedelinin ödeme süresinin kart satın alındıktan ya da içine yükleme yapıldıktan sonra değil ilk kullanımdan itibaren başlayacağı açıklandı. Kartın ilk kullanıldığı süreden tam bir yıl sonra da kart bedelinin ödenmeye başlanacağı vurgulandı. Bu kart bedelinin de bir seferde 10 lira ödeme olarak değil, biniş ücreti olarak kartlara yansıtılacağı açıklandı. Bu ödemenin de tek seferde 10 liralık yükleme değil her ay bir biniş bedeli olmak üzere kartlara yükleneceği vurgulandı. Yani vatandaşın ödediği 10 lira, kartı kullanmaya başladıktan en erken bir yıl sonra her ay 1.70 liralık taksitler olmak üzere kartlara yansıtılmaya başlandı. Böylece peşin 10 lira veren vatandaş, kart bedelini 10 lira/1.70 lira=6 ayda alabiliyorken öğrenci tarifesinden biniş yapan kişi ise 8-10 ay sonra kart bedelinin tamamını A-Kent’ten tahsil edebiliyor. Sinekten yağ çıkaran A-Kent firması bununla da yetinmiyor. Devamlı kullandığı Halkkart’ı kırık, çatlak, çizik olmamasına rağmen kullanıcı hatası değil de kendi kendine arızalanan ya da validatörün okumadığı Halkkart’ta vatandaştan yeni kart için 10 lira para talep ediliyor. Vatandaş ise duruma isyan ediyor. Hiçbir kontrol ve işleme tabi tutulmadan süpersonik kartların kullanıcı hatasıyla arızalandığını öne süren görevliler vatandaştan para talep ediyor. Beyaz renkli T kartlar da benzer şekilde arızalı çıkmış ve büyük bölümü toplatılmıştı. Tüketici kullanımından kaynaklanmayan arızalarda bile 10 lira bedel istenmesi herkesi isyan ettiriyor. Daha önce de defalarca örneği yaşandı 9 Eylül 2011’de, genel merkezi Antalya'da olan Sivil Toplum ve Diyalog Merkezi'nin (STDM) Genel Koordinatörü Sevim Murat da, vatandaşların elindeki sağlam, ancak toplu taşıma araçlarındaki validatörler tarafından okunamayan kartların değiştirilmesi için ücret talep edildiğini iddia etmişti. Murat, yaptığı açıklamada, başvuru merkezlerine gelen, yeni ulaşım sistemi ve kart kullanımına ilişkin şikâyetlerde artış görüldüğünü ifade etmişti. Ulaşım sistemi ve Halkkart uygulaması şikâyeti nedeniyle STDM'ye gelen işçi emeklisi Yusuf Türkdoğan ve telefonla arayan 5 tüketicinin toplu taşıma aracında Halkkart'larını kullanmak istediklerinde validatörün okumaması nedeniyle araçtan indirildikleri yolunda şikâyet dile getirdiklerini kaydeden Murat, ilgili birime başvurduklarında ise, 10 lira karşılığında kartlarını yenisiyle değiştirme önerisi aldıklarını bildirmişti. Tüketicilerin ellerindeki kartların, devamlı kullanılan, kırık ya da çatlak olmayan kartlar olduğuna dikkati çeken Sevim Murat, sağlam kartların validatör tarafından okunmamasının araştırılmasını istemişti. Murat, "Son günlerde yeni düzenlemelerle ulaşım zorluğu çeken mağdur tüketicilerden bazıları, gidecekleri yerler için aktarma yaptığından kartları ile 2 kez ödeme yapmak zorunda bırakılmaktadırlar. Bu durumların ortadan kaldırılması için belediyemizden ve A-Kent firma yetkililerinden, vatandaşlara bu yönde köstek olmamalarını bilhassa destek olmalarını ve bu sistemdeki hataların bir an önce düzeltilerek vatandaşa gerektiği şekilde hizmet verilmesini umuyoruz” demişti. Şükrü AĞIRMAN Kaynak/www.akdenizmanset.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder