15 Kasım 2015 Pazar

Emine Erdoğan ve devlet başkanlarının eşleri Engelli Rehabilitasyon Merkezi’ni ziyaret etti

Emine Erdoğan ve devlet başkanlarının eşleriEngelli Rehabilitasyon Merkezi’ni ziyaret etti

 Özel çocuklara çok özel ziyaret
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan, G20 zirvesi nedeniyle Antalya’da bulunan Azerbaycan Cumhurbaşkanı’nın eşi Mehriban Aliyeva, kızı Leyla Aliyeva, Güney Afrika Cumhurbaşkanı’nın eşi Tubeka Zuma, Malezya Başbakanı'nın eşi Rosmah Binti Mansor ve Zimbabve Devlet Başkanı’nın eşi Grace Mugabe ile birlikte Büyükşehir Belediyesi Özel Eğitim Okulu ve Rehabilitasyon Merkezi’ni ziyaret etti.


Emine Erdoğan’ı Vali Muammer Türker'in eşi Filiz Türker,  Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel'in eşi Ebru Türel ve AK Parti Antalya Milletvekili Gökçen Enç karşıladı. özel öğrenciler, Erdoğan ve konuk first leydilere, kendi yaptıkları şakayık çiçeklerini takdim etti.

Konferans Salonu’nda konuklara, 557 öğrencinin eğitim gördüğü, Türkiye’nin en büyük Özel Eğitim Okulu ve Rehabilitasyon Merkezi’ni anlatan bir sunum yapıldı.

 Ardından özel öğrenciler konuklara hazırladıkları folklor gösterisini sundu. Piyanonun başına geçerek Çanakkale Türküsü ve Aşık Veysel’in Uzun İnce Bir Yoldayım adlı eserini seslendiren 16 yaşındaki Şerife Nur Özcan, büyük alkış aldı. Öğrencilerin sergilediği vücut perküsyonu performansı beğeni toplarken, işitme engelli öğrenciler işaret dili ile kendilerini tanıttı ve engelleri kaldıralım mesajları verdi. Özel öğrencilerin gösterisi, konuk first leydileri duygulandırdı.

 Emine Erdoğan ve konuklar, daha sonra Büyükşehir Belediyesi Özel Eğitim Okulu ve Rehabilitasyon Merkezi’ni inceledi. Eğitim, drama, müzik sınıfları ile seramik, resim, el işi atölyeleri, fizyoterapi terapi ve aqua terapi bölümlerini ziyaret eden konuklar, engelli öğrencilerle bir araya geldi. Emine Erdoğan ile diğer lider eşleri, 9. sınıfların eğitim gördüğü sınıfa girerek, öğrencilerle sandalyeye oturdu. Konuk lider eşleri Büyükşehir Özel Eğitim Okulu ve Rehabilitasyon Merkezi'nde eğitim, konaklama, rehabilitasyon hizmetleri hakkında bilgiler aldı.

 Anasınıfı grubu öğrencilerinin de yanına giden lider eşleri burada da bir süre çocuklarla ilgilendi. Sınıftaki 6 yaşındaki bedensel ve zihinsel engelli Selen Tor ile yakından ilgilenen Zimbabve Devlet Başkanı’nın eşi Grace Mugabe, Tor'la İngilizce konuşarak iletişim kurmaya çalıştı. Engelli çocuğun Türkçe su istemesi üzerine Mugabe, Tor'a su ikram ederek, öptü. Engelli öğrencilerle birlikte atölyede sabun yapan konuk first leydiler, öğrencilerin yaptığı resim ve diğer el işi ürünlere hayran kaldı.


 Ziyaret sonunda konuklara, özel öğrencilerin atölyelerde ürettiği, el işi sepet süslemesi, kokulu sabun, seramik süsler, takılar ile öğrencilerin topladığı zeytinler hediye edildi.



HABER / Neslihan BAT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder