30 Mart 2012 Cuma

Türkiye’nin ilk egitim kampüsü Kepez’e yapılıyor

Başkan Hakan Tütüncü, anasınıfı, ilköğretim ve meslek liselerinin bir arada olacağı ve yaklaşık 17 bin öğrencinin okuyacağı Türkiye’nin ilk eğitim kampüsünün Kepez’e yapılacağını açıkladı. Başkan Hakan Tütüncü, Santral Mahallesi’ndeki Fatma Parıltı İlköğretim Okulu yöneticilerinin ve velilerin düzenlediği kahvaltıya katıldı. İl Genel Meclis Üyesi Necip Çetinkaya’nın yer aldığı kahvaltıda Tütüncü, bölge sakinlerine eğitimle ilgili müjde verdi. Başkan Tütüncü, okulun yanındaki 201 dönümlük araziye, anasınıfı, ilköğretim ve meslek liselerinin, spor ve konferans salonlarının ve yurtların bir arada olacağı,Türkiye’nin ilk eğitim kampüsünün yapılacağını söyledi. Bu arazinin yıllardır devam eden tahsis ve imara yönelik problemlerinin çözüldüğünü belirten Tütüncü, “Milli Eğitim Bakanlığı, bu arazide çok kısa bir zaman içerisinde eğitim kompleksinin temelini atacak.” dedi. Yakın bir zamanda temeli atılacak Türkiye’nin ilk eğitim kampüsünün, Kepez’de Santral Mahallesi’nde inşa edileceğini yineleyen Başkan Hakan Tütüncü, “Bu eğitim yatırımı, bu bölgeye, Kepez’e ve Antalya’ya çok büyük katkı sağlayacak. Hizmete girdiğinde kampüste yaklaşık17 bin öğrenci okuyacak. İçerisinde çok farklı okullar olacak. Bu yatırım, Santral, Kepezaltı ve Ünsal mahallelerinin maddi kalkınmasına katkı sağlayacak. Bölgenin manevi kalkınmasının mimarı da öğretmenler olacak. Biz de yolları, parkları, imar planlarını yaparak bu bölgeyi güzel bir şehir haline getireceğiz.” ifadesini kullandı. Eğitime 6 milyon TL Kepez’de eğitime en çok ihtiyaç duyulan bölgelerinden bir tanesinin, Santral Mahallesi olduğuna işaret eden Tütüncü, mahalledeki gelişmişliğin de eğitimle sağlanacağının altını çizdi. Bu konuda kendilerine, okul idarecilerine ve öğretmenlere özel görevler düştüğünü belirten Kepez Belediye Başkanı Tütüncü, “Her zaman samimiyetle Fatma Parıltı İlköğretim Okulu’nun yanındayım. Ne kadarına gücümüz yetiyorsa, ne yapabiliyorsak, yapacağız. Göreve geldiğim günden itibaren, en çok ağırlık verdiğim konuların başında eğitim geldi. Okulların bakım ve onarımını yapmak belediyelerin yasal görevi değil. Ama vicdani sorumlulukla ilçemizdeki okullara bugüne kadar 6 milyon TL yardımda bulunduk.” diye konuştu. Halk oyunlarını ilgiyle izledi Okul Müdürü Zeynep Aktay da, ziyaretinden ve okula yaptığı desteklerden dolayı Başkan Tütüncü’ye teşekkür etti. Tütüncü, daha sonra bahçede çocuklarla voleybol ve basketbol oynadı, okulun folklor ekibinin halk oyunları gösterisini ilgiyle izledi. Eğitim kampüsünde neler var Eğitim kampüsünde, bilim sanat merkezi, özel eğitim alanı, konferans salonu, çok amaçlı salon, kapalı spor salonu, gençlik ve toplum merkezi, amfi tiyatro, futbol sahası, öğrenci yurtları, lojman, olimpik yüzme havuzu, anaokulu, ilköğretim okulu, endüstri meslek lisesi, kız meslek lisesi, Anadolu lisesi, ticaret meslek lisesi yer alacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder