29 Mart 2012 Perşembe

Dagda mahsur kalan Almanı AKUT kurtardı

Antalya'ya 50 kilometre uzaklıktaki Alakır Vadisi'nde bulunan Baba Kaya adı verilen dağa arkadaşıyla birlikte tırmanış yapmaya giden Alman turist Andreus Otte, tırmanışın ortalarında mahsur kaldı. Alakır Vadisi eteklerinde bulunan Söğüt Cuması Köyü'nde yaşayan arkadaşı Tayfun Guttstadf'un, AKUT Antalya Birim sorumlusu Yılmaz Sevgül'ü aramasıyla ekip alarma geçti. Yılmaz Sevgül komutasında kurulan Güney Çetinkaya, İbrahim Oğuz ve Süleyman Arat'tan oluşan AKUT timi, Alman turisti 3 saat süren operasyonla mahsur kaldığı yerden kurtardı. Korktuğu gözlenen Otte, Akut üyelerini karşısında görünce sevince boğuldu. İhbarın ardından ekibini toplayan Yılmaz Sevgül, olay yerine kısa sürede ulaştı. Tam teçhizatlı olarak Baba Kaya'nın zirvesine çıkan Sevgül, buradan ip sallayarak Otte'yi zirveye çekti. Profesyonel dağcı aynı zamanda AKUT Antalya birim üyesi Yılmaz Sevgül ile Güney Çetinkaya dik kayadan inerek Alman turisti güvene aldı. Beline bağladıkları iple zirveye çıkan Otte, zorda olsa zirveye ulaşmanın keyfini çıkarttı. Soğuktan etkilendiği görülen Otte, AKUT üyeleri arasında dağlık alandan yürüyerek çıktı. Olayı küçük sıyrıklarla atlatan Alman turist, "Unutamayacağım bir anım oldu. Çok daha zorlu yerlere tırmanmıştım. Fakat buradaki son 15 metre tırmanılacak gibi değilmiş. İpsiz orayı geçmeye çalışmadığım için en doğru kararı verdiğime inanıyorum. Tayfun'un yan taraftan geliyor olması ise şanstı. Eğer o da benim izlediğim yolu izleseydi ikimizde burada mahsur kalacaktık. Yardım çağırmamız imkansız hale gelecekti" diye konuştu. Baba Kaya'nın zirvesine çıkan Alman Otte zirve fotoğrafını çekmeyi ihmal etmedi. 80 metre yüksekliğindeki Baba Kaya'ya ipsiz tırmanmak istediklerini fakat son 15 metre olan ters ve düz duvarı hesaba katmadıklarını söyleyen Tayfun Guttstadf, "Arkadaşım Andreus Almanya'dan 10 gün tatil için Antalya'ya geldi. Tatilinin son günlerinde birlikte maceraya atılalım istedik. Kayaya ip kullanmadan çıkmaya çalıştık. Son 15 metrede Otte panikledi ve çıkamayacak duruma geldi. O an çok korktum. Telefonumla AKUT'u aradım ve yardım istedim" dedi. Kaynak / www.olay07.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder