22 Aralık 2014 Pazartesi

Muhtarlar MUBİM’i çok sevdi “MUBİM bir harika”

Muhtarlar MUBİM’i çok sevdi“MUBİM bir harika”
Muhtarlar, hizmeti ayaklarına getiren Büyükşehir Belediyesi’nin MUBİM sistemini çok beğendi. Muhtarlar, cep telefonu, internet ya da telefonla ilettikleri talep ve sorunlarına 20 saniyede cevap veren sistemi ‘harika’ olarak nitelendirdi. Sistem sayesinde Antalya’nın bir ucundan belediyeye gelmek zorunda kalmayacaklarını belirten muhtarlar, Türkiye’ye örnek uygulama için Başkan Menderes Türel’e teşekkür etti.

Büyükşehir Belediyesi’nin Türkiye’de ilk olan Muhtar Bilgilendirme Merkezi (MUBİM) sistemi için düzenlediği eğitim kampına katılan muhtarlar, sistemden çok memnun kaldı. İki gün süren kampta sistemi nasıl kullanacaklarını öğrenen muhtarlar, sisteme hayran kaldı.

Başkan Menderes Türel’e teşekkür eden muhtarlar, MUBİM’in Türkiye’ye yayılması gereken örnek bir uygulama olduğunu söyledi. Eğitimde devrede olan sistemi deneme imkanı da bulan muhtarlar, taleplerine 20 saniye gibi bir sürede yanıt veren MUBİM’i harika buldu.

Artık Büyükşehir Belediyesi’ne sadece çay içmek için geleceklerini söyleyen muhtarlar, “Önceden hizmet alabilmek için haftada en az iki üç gün Antalya’ya gelip koşturuyorduk. Şimdi gelmeden teknolojiden faydalanarak işlerimizi çözeceğiz. Daha az zaman daha çok iş” dedi.

Manavgat Yukarı Işıklar Muhtarı Ali Özkan: “Program çok verimli geçti. MUBİM taleplerimize 20 saniyede geri dönüyor. Harika bir uygulama. Programdan çok memnun kaldık. Memleketimize hayırlı olması temennisiyle.”

Alanya Beldibi Mahalle Muhtarı Ali Çetin “Harika bir program. Seçimlerden önce sorunlarımızı Büyükşehir’e nasıl ileteceğimiz konusunda endişelerimiz vardı. Bu sistem endişelerimizi giderdi. Buradan çok mutlu bir şekilde ayrılıyoruz. Önceden hizmet alabilmek için Antalya’ya gelip iki üç gün koşturuyorduk. Şimdi buralara gelmeden teknolojiden faydalanarak işlerimizi çözeceğiz. Daha az zaman harcayacağız, daha çok sorunu çözeceğiz.”

Kaş Dere Mahalle Muhtarı Salih Gökçül “Çok güzel bir sistem, çok beğendik. Ben üçüncü dönem muhtarım. Hizmete daha çabuk nasıl ulaşacağımızın yolu belli oldu. Çok memnun kaldık. Menderes Başkanıma çok teşekkür ediyorum.”

Manavgat Merkez Milli Egemenlik Mahalle muhtarı Aydın Şirin “Gayet güzeldi, inşallah faydalı olacaktır. MUBİM çok olumlu bir uygulama. Türkiye geneline yayılırsa çok faydalı olur. Bunu düşünenlerden Allah razı olsun”.Manavgat Kavaklı Mahalle Muhtarı Mehmet Coşluoğlu “Gayet güzel oldu, çok memnun kaldık. İnşallah ileriki yıllarda da devam eder. MUBİM sistemi aracılığıyla halkımıza çok daha iyi bir hizmet verebileceğimizi düşünüyorum.”Aksu Gökdere Mahalle Muhtarı Adem Güler “Halkımıza daha iyi hizmet, sorunlara çabuk çözüm için güzel bir sistem. Başkanımız çok iyi düşünmüş. Teşekkür ederiz.”

Döşemealtı Camili Mahalle Muhtarı Halil Hüseyin Taş, “Sanıyorum bundan sonra başkanımızı çay kahve içmek için rahatsız edeceğiz. Sorunlarımızı teknoloji sayesinde halledeceğiz. İnşallah iyi olacak. Ayrıca Menderes Başkanım Döşemealtı İlçesi Selimiye, Ilıca, Karaveliler, Camili, Ahırtaş köyleri grup yolunu en güzel şekilde yapılıyor olmasından dolayı da çok çok teşekkür ediyorum. Aynen söz verdikleri gibi. Söz verdiler ve yapıyorlar.”Muratpaşa Demircikara Mahalle Muhtarı Ayşe Peçem “Menderes Başkanımıza çok teşekkür ediyorum. Antalya’daki tüm muhtarlarımızla birlikte kaynaşma ve olma şansı verdiler.

Belediyeye gitmeden sorunlarımızı bir tıkla internetten iletebileceğimizi, başkanımızın da
telefonundan takip edeceğini öğrendik. MUBİM sistemiyle Kaş’tan Gazipaşa’ya mesafenin
kalmadığını öğrendik. Böyle bir düşünceden dolayı Başkanımız Menderes Türel’e çok teşekkür ederim.”

MUBİM NEDİR?
Antalya Büyükşehir Belediyesi, Türkiye’de bir ilke imza atarak Muhtarlar Bilgi Merkezi (MUBİM) sistemini kurdu. Bu sistem ile Antalya’nın en ücra köşesinde ikamet eden muhtar, mahallesinin sorunları için Büyükşehir Belediyesi’ne kadar gelmek zorunda kalmayacak.

Muhtarlar, SMS, e-mail veya faks yoluyla taleplerini bildirecek. Taleplere 20 saniye içinde kayıt numarası vererek geri dönüş yapan sistem, muhtarlara sorun ve taleplerinin hangi birim tarafından, ne zaman çözüleceği de bildiriliyor. Bu sistem ile Gazipaşa’dan, Kaş’tan veya Elmalı’dan bir muhtar isteği için belediyeye gelmek zorunda kalmayacak.

MUBİM ile muhtarların iletişimi bilgileri güncel tutulurken, belediye gelen taleplerin ne oranda karşılandığının analizi yapılacak. Muhtarlar, web (mubim.antalya.bel.tr), telefon (249 52 39), faks (249 54 85), e-mail (mubim@antalya.bel.tr), kısa mesaj (249 50 00)ile belediye ile iletişim kurabilecek. Antalya’da bulunan 909 muhtar MUBİM sistemi ile mahallelerinin istek ve şikayetlerini fotoğraflarını çekerek de sisteme bildirebilecek.

Muhtarlardan gelen talepler, MUBİM sistemine kayıt edilecek ve işin mahiyetine göre ilgili birimlere yönlendirilecek. Yönlendirilen şikayetler ilgili birimler tarafından cevaplandırılacak ve birimlerden gelen cevap MUBİM tarafından muhtarlara iletilecek. Muhtarlar isteklerini sistemden takip ederek, hangi aşamada olduğunu öğrenebilecek.

Muhtarların istek ve şikayetlerini Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel de telefonundan takip edecek. Muhtarın isteği yerine getirildiğinde Başkan Türel’e mesaj yoluyla bilgi iletilecek. Türel, dünyanın neresinde olursa olsun, muhtarın talebinin yerine gelip gelmediğini anında
görebilecek.


HABERCİ / NesLihan BAT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder