14 Ocak 2016 Perşembe

Başkan Türel: "Gazeteciliğin itibarına gölge düşürmek isteyenlerle mücadelem sürecek”

Başkan Türel: Gazeteciliğin itibarına gölge düşürmek isteyenlerle mücadelem sürecek”Antalyalı gazetecilerle bir araya gelen Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, “Aranızdan çıkmış bir belediye başkanı, gazetecilik mesleğinin fevkalade itibarlı bir meslek olduğunu bilen ve bunu yaşayan bir arkadaşınız olarak bu itibara gölge düşürmek isteyenlerle de mücadelem her zaman devam edecek. Eğer mesele gazetecilik ise herkesin başımın üstünde yeri var. Ama mesele gazeteciliği kullanarak bu ülkeye ihanet ise onların hepsi, karşılarında Menderes Türel’in dimdik ayakta durarak, bu mücadeleyi vermeye devam ettiğini görecek” dedi.

Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, 32’nci kuruluş yıl dönümünde mensubu olduğu Antalya Gazeteciler Cemiyeti’ni ziyaret ederek, meslektaşları ile buluştu. Antalya Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Mevlüt Yeni’yi kutlayan Türel, gazetecilerle ile sohbet etti.Türel, “AGC, neredeyse yarım asırlık dev bir çınar olma yolunda emin adımlarla bugünlere kadar geldi. Bundan sonra da devam edecektir. Bugün burada siyasi sıfatından öte AGC’nin bir mensubu olarak aranızdayım. Sayın Başkan yeniden seçilmesi nedeniyle beni ziyaret ettiğinde bu böyle bir toplantı tertip etmeyi böyle bir gelenek başlatmayı düşündüğümü ifade ettiğimde büyük bir içtenlikle kabul ettiler. İnşallah her yıl dönümünde bu buluşmayı daha da güçlendirerek devam ettiririz. Ben bu buluşmaya her türlü desteği vereceğimi bir kez daha ifade ediyorum” diye konuştu.

AGC MENSUBU OLMAKTAN BÜYÜK İFTİHAR DUYUYORUM
AGC mensubu olmaktan büyük bir iftihar duyduğunu dile getiren Başkan Türel,  “Gazetecilik bugün yürütmekte olduğum siyasi görevlerden açısından bana büyük bir katkı sağlamıştır. Bizler hep sonuç odaklı yaşamışızdır, yaşam alışkanlıklarımız böyle gelişmiştir. Bu sonuç odaklılık işte bugünkü işimizde daha iyi netice alamız açısından da büyük avantaj sağlıyor. Böyle bir mesleğe sahip olmaktan büyük onur duydum ve duymaya devam edeceğim” dedi.

ÖNEMLİ OLAN ANTALYA’YI YAŞAMAK
Antalya’nın hızlı bir şekilde kalkındığını ve adeta kabuk değiştirdiğine dikkat çeken Türel şunları söyledi: “Antalya bir çok zenginlikleri olan bir şehir. Önemli olan Antalya’da yaşamak değil, Antalya’yı yaşamaktır. Bugün buradaki çok kıymetli meslektaşlarım Antalya’yı yaşayan dostlarımız. Ben de bu şehrin insanıyım. Antalya’yı yaşamanın çok önemli olduğunu düşünüyorum. Ve bu bilinci taşıdığımızda, Antalyamızın kalkınmasına ve gelişmesine çok önemli bir destek vereceğimizi ifade edebilirim. Elbette yerel siyaset yapıyoruz. Antalya kazanacaksa ben kaybetmeye hazırım diye her fırsatta söylüyorum. Benim için öncelik her zaman Antalya’dır. Ben her çalışmamda önce Antalya, önce milletimiz, hemşerilerimiz sonra siyaset diyorum. Bunu iyi idrak ettiğimizde siyasetin Antalya’nın önüne geçmesini önlediğimiz takdirde o zaman Antalya’nın gelişimi çok daha kolay olacaktır. Siyaset hizmet kulvarındaki en önemli kulvarlardan birisidir.”

MİLYARLIK YATIRIMLAR BU YIL BAŞLIYOR
Antalya’da 2016 senesi içerisinde milyarlık yatırımların artık ardı arkasına ihaleleri yapılmak
suretiyle başlayacağını müjdeleyen Başkan Menderes Türel, “Bu projeler Antalya’nın marka değerini güçlendirecek. Antalya’da şu anda 7 ayrı müze çalışması devam ediyor. Dünyanın birçok yerinde 7 ayrı müze çalışmasının yapıldığına tanıklık etmek zordur. Bunun 3 tanesi Büyükşehir Belediyesi tarafından, 2 tanesi Kepez Belediyesi tarafından yürütülüyor.  2 tanesi de Kent Konseyi’nin projesi aşamasında. Ve bu örnek bile Antalya’nın nasıl bir kabuk değişimi yaşadığını gösteriyor” dedi.

ANTALYA ŞANTİYE ALANINA DÖNDÜ
Antalya’nın adeta bir şantiye alanına döndüğüne dikkat çeken Türel şöyle devam etti: “Ne mutlu bize ki Antalyalı hemşerilerimiz de bize bu çalışmalarda büyük destek veriyorlar ve sabır gösteriyorlar. O yüzden Antalya’daki bütün hizmetlerin gerçek sahiplerinin hemşerilerimiz olduğunu bu şehirde yaşayan vatandaşlarımız olduğunu söylüyorum. Onların sabırları, destekleri olmasaydı bugün bu hizmetler gerçekleştirilemezdi. Antalya’nın batısına baktığınızda Boğaçayı Projesi, Konyaaltı Sahil Projesi ve Tünektepe Projesi, kuzeye çıktığınızda Kepezaltı Santral Kentsel Dönüşüm Projesi, merkeze geldiğinizde Balbey Kentsel Yenilemesi, Doğu Garajı’ndaki Nekropol ve Çarşı Merkezi, biraz daha güneye indiğinizde Kent Müzesi kısa süre içinde başlayacağımız çalışmalar. Doğu’ya doğru gittiğimizde Aksu EXPO’ya giden raylı sistem çalışması ve sadece proje alanı içerisinde
yapılan 1.8 katrilyonluk bir EXPO projesi var. Antalya’da ilk dönemimizde Büyükşehir Belediyesi olarak toplamda 1 katrilyonluk yatırım ile önemli bir gayret ortaya koyduğumuzu ifade ediyorduk. Hükümetimizin yatırımları yaklaşık 7 katrilyon civarındaydı. Toplamda 8-9 katrilyonluk bir yatırımı, 2004- 2009 arasında Antalya’da hükümetimizle birlikte gerçekleştirmiştik. Bugün tek başına EXPO’ya baktığınızda 2 katrilyonluk bir yatırım. Tek başına Aksu-EXPO-Meydan hattına baktığımızda yarım katrilyona yaklaşan bir yatırım. Bunlarla Antalya, Antalyalılar kazanıyor. Bu projeler ne mutlu ki artık Antalya’da gerçekleştirilebiliyor.”

HİZMET SAĞANAĞI BAŞLADI
Zaman zaman yatırımları yapan kurumlarla ilgili tartışmalar olduğunu ifade eden Başkan Türel şöyle konuştu: “Açık söyleyeyim bu tartışmaları hiç önemsemiyorum.  İşte bu yatırımları Karayolları, Maliye Bakanlığı yapıyor, Sağlık Bakanlığı yapıyor, Büyükşehir Belediyesi yapıyor, ilçe belediyesi yapıyor. Bunların benim için zerre kadar önemi yok. Bu yatırımlar yapılsın da kim yaparsa yapsın. Niye 5 senedir yapılmıyordu, onun hesabını soralım. 5 senedir yapılmamasının hesabını vermesi gerekenler, hizmet hırsızlığı yapmaya çalışıyor. Siz yapılanlara teşekkür edin. Bu yatırımlar neden 2014 Martı’nda Menderes Türel seçilinceye kadar yapılamadı, bunun hesabını hep birlikte muhasebesini yapalım. O yüzden ne mutlu ki bize bugün Antalya hizmet sağanağı ile karşı karşıya. Bu hizmet sağanağı sayesinde ortaya çıkan büyük eserleri Menderes Türel tamamladığında cebine koyup gitmeyecek.”

BU ESERLER ANTALYA’YA KALACAK
Yapılan eserlerin Antalya’ya kalacağını vurgulayan Başkan Menderes Türel, sözlerini şöyle sürdürdü: “Nasıl ki yaptırmayalım diye didindikleri ancak 5 sene geciktirebildikleri 33 bin kişilik stadyum bugün Antalya’ya kaldıysa, birkaç ay sonra açacağımız Dünya Basketbol Şampiyonası’na ev sahipliği yapabilme fırsatını siyasi kaprislerle ve siyasi fırsatçılık nedeniyle kaçırdığımız 10 bin kişilik arena nasıl Antalya’ya kalacaksa bundan sonra yapılacakların hepsi Antalya’ya kalacak. Ben bununla iftihar ediyorum. Tabi birileri bahanelerin ardına sığınabilir. Bunlar benim işim değil. Antalya’nın doğusuna bakıyorsunuz Kruvaziyer Limanı, Yat limanları ve Kundu-Expo yolu, Belek yolu ile artık iki yakası bir araya gelen bir Antalya. Antalya’da güzel şeyler oluyor. Güzel şeyler olmaya da devam edecek. Birileri ayağımıza çelme takmaya çalışsın. Artık biz alıştık. Biz milletimizin duası ile desteği ile belki biraz gecikebiliriz ama stadyumda, kapalı spor salonunda olduğu gibi Allah’ın yardımı ve izni ile aşıyor, bu eserleri Antalya’ya kazandırmakla iftihar ediyoruz. Bu iftihar Antalya’nın. Biz vesileyiz. Vesile olmaktan da gurur duyuyoruz.”

MESLEK İTİBARINA GÖLGE DÜŞÜRENLERLE MÜCADELEM SÜRECEK
“Aranızdan çıkmış bir belediye başkanı olarak gazetecilik mesleğinin fevkalade itibarlı bir meslek olduğunu bilen ve bunu yaşayan bir arkadaşınız olarak bu itibara gölge düşürmek isteyenlerle de mücadelem her zaman devam edecektir” diyen Başkan Türel, “Bunu sizler adına yapıyorum. Gazeteci bir belediye başkanı olarak ben bunu yapmazsam sizin farkınız kalmaz.  Siz de diğerleri gibi farklı gözlükle bakan meslektaşlarım olursunuz. Benim bunu kabul edebilmem mümkün değil. Zaman zaman tartışmalar yapılıyor. Gazetecilik imtiyazlı iş. Bir takım suçlar eğer bu ülkede göz ardı edilecekse çıksın biri söylesin. Ben bunu milletvekilliğim dönemimde meclis kürsüsünde söyledim. Tutuklu gazetecilerden bahsediliyorken o tutuklu gazetecilerin hemen hemen hepsinin bir adli suç ve terör nedeni ile cezaevinde olduğunu, gazetecilik suçundan dolayı içerde olmadığını meclis kürsüsünde söyledim. Yanlış anlamayın banka soyan bir gazeteci var. Tecavüz suçu işlemiş gazeteci var.

Terör faaliyetine karışmış gazeteci var. Biz şimdi bunları da aynı arkadaşlarımızla aynı kefeye
koyarsak o zaman gazetecilik mesleğine saygısızlık etmiş oluruz. Ben iyi biliyorum ki bugün kurucu ağabeylerimiz vardır. Başkanımız aramızda siz çok kıymetli gazeteci arkadaşlarımız da aramızda. Bu mücadeleyi bugün vermiyoruz biz. Gazetecilik mesleğini kullanarak kendisine maddi menfaat sağlayan gazetecilik mesleğini bir imtiyazmış gibi gösteren, bir takım yanlış işlerin içine girenler sadece bugün değil ben gazetecilik mesleğinin içine girdiğim 1981 yılından beri fiilen var. Biliyorum” ifadelerini kullandı.

KARŞILARINDA MENDERES TÜREL’İ BULURLAR
Gazeteciliğin bu ülkeye ihanet edenlerin sığınacağı bir liman olamayacağını belirten Türel, “Ben buna müsaade etmeyeceğim. Ben bunu gazetecilik mesleği adına yapacağım. Yapıyorum ve yapmaya da devam edeceğim. Çünkü herkes kendi haddini bilecek. Herkes yerini bilecek. Eğer mesele gazetecilik ise herkesin başımın üstünde yeri var. Ama mesele gazeteciliği kullanarak bu ülkeye ihanet ise onların hepsi, karşılarında Menderes Türel’i dimdik ayakta durarak, bu mücadeleyi vermeye devam ettiğini görecek. Buna kendi mesleğim adına bu meseleye gönül vermiş gazetecilik sevdalısı arkadaşlarımla müsaade etmem.  Bu mesleği kendi hain emellerine alet edecekler ve ondan sonrada biz gazeteciyiz diye ortalıkta gezinecekler. Buna hep birlikte mücadele etmeliyiz” diye konuştu.

HABER / Neslihan BAT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder