5 Eylül 2015 Cumartesi

Elmalı Yeşilyayla’da katılım rekoru kırıldı

Yeşilyayla’da katılım rekoru kırıldı
Bu yıl 663. kez kurulan “Türk’ün ilk Er Meydanı” Elmalı Yeşil Yayla Güreşleri'nde yeni bir rekor
kırıldı. 71 başpehlivanın katıldığı Yeşil Yayla Güreşleri’nde toplam 1500 güreşçi ter döküyor.
Antalya’nın yanı sıra Türkiye’nin dört bir yanından güreş severin akın ettiği Elmalı'da seyirci
izdihamı yaşanıyor.

Antalya Büyükşehir Belediyesi ve Elmalı Belediyesi’nin birlikte organize ettiği Elmalı Yeşil Yayla
güreşleri geçen yıl olduğu gibi bu sene de pehlivan ve seyirci rekoru kırdı. Türkiye’deki tüm güreş
organizasyonlarını geride bırakan on binlerce güreş severi ağırlayan Yeşilyayla Güreşleri’nde tüm
dallarda 1550 pehlivan kıran kırana mücadele ediyor.

71 BAŞPEHLİVAN GÜREŞECEK
Elmalı Güreş Ağası Muammer Ak, Türkün İlk Er Meydanı sloganıyla Elmalı Yeşil Yayla Güreşleri'nin 663’üncüsünün startını verdiklerini belirterek şöyle konuştu, “Bir aydır çok hummalı bir çalışma içindeyiz. Sayın Büyükşehir Belediye Başkanımız Menderes Türel ve Elmalı Belediye Başkanımız Av. Ümit Öztekin’in katkılarıyla tüm misafirlerimizi eksiksiz ağırlamak için elimizden geleni yapmaya çalışacağız. Güreş sahamız güreşe son derece uygun. Bu yıl 1500’e yakın pehlivan dualı çayırda kol bağlayacak.  Kırkpınar’da mücadele eden  71 başpehlivanımız burada da kıran kırana mücadele edecek. Güreşlerimize bu sene büyük bir ilgi var. Elmalı Güreşleri Kırkpınar’dan daha eski olmasıyla da çok fazla önem taşıyor. Bizler üzerimize düşeni yaparak Elmalı güreşlerini hak ettiği yere getireceğiz. Bütün efsane pehlivanlarımız kıran kırana mücadele verecek ve halkımıza
seyir zevkini yaşatacaklar. Peygamber sporumuzu sahipsiz bırakmamamız lazım ve ben her türlü
platformda bunu savunuyorum. Futboldan sonra en çok seyircisi olan spor yağlı güreştir, bunu
herkesin bilmesini istiyorum” şeklinde konuştu.

ÇOCUKLUK HAYALİ GERÇEK OLDU
Çocukluğunda güreşlere sık sık gelerek hayalini şimdilerde gerçekleştirdiğini belirten  Ak sözlerini
şöyle sürdürdü; “Benim çocukluğumda bu sahalar böyle değildi, tahtaydı. Gazoz, ayran, simit sattım  ben bu sahalarda, yeri geldi ekmek arası köfte sattım. Ancak Pazar günü olduğu zaman satıcılar dışarıya çıkartılırdı. Ben de bu duruma çok üzülürdüm. Çocukluğumdan beri içimde bir heves vardı. Şimdi gazoz sattığım bu sahalarda rabbim lütuf etti ağa oldum. Bu güreş sporuna hizmet ettiğim için çok mutluyum. Bana destek olan herkese çok teşekkür ederim” dedi.

BÜYÜKŞEHİR 100'E YAKIN SPORCUSUYLA ELMALI’DA
Antalya Büyükşehir Belediyesi Güreş Koordinatörü Mustafa Kemal Karaboğa, Elmalı Belediyesi ile koordineli bir çalışma yaparak Elmalı Yeşilyayla güreşlerine ivme kazandırdıklarını belirtti.
Yükselen bu ivme ile 71 başpehlivan sahaya çıktığını ve rekor kırdıklarını değinen Karaboğa şöyle
konuştu; “Bu sene yine aynı şekilde 71 başpehlivan arkadaşımızı davet ettik. Türkiye’nin en büyük yağlı güreş organizasyonu olma özelliğini taşıyor. Kırkpınar güreşleri de bizim için çok önemlidir; ancak Kırkpınar Güreşleri'nde yaş ve performans değerlendirmeleri etkili olduğu için Elmalı Güreşleri tarihindeki en büyük başpehlivan katılımını sağlamıştır. Bu yıl Antalya Büyükşehir Belediyesi olarak 100’e yakın sporcuyla katıldık. Bütün boylarda çok iddialı güreşler olacak.

Geçen yıl da Büyükşehir Belediyesi ile ortaklaşa güreşler yapıldığı için federasyon Elmalı
Güreşleri'ne boy atlama verdi. Başpehlivan yükselme durumu olmuştu. Boylarda birinci olan bir üst boya çıkıyor. O yüzden bütün boylarda kıran kırana mücadeleler oluyor. Şu an saha içerisinde bütün seyirciler, zevkle heyecanlı müsabakaları izlemektedir.”

KEMERİN SAHİBİ OLACAĞIM
Kırkpınar’ın Başpelivanı Orhan Okulu. Elmalı Güreşleri'nin kendisi için çok önemli olduğunu ve
Elmalı da üçüncü kez şampiyon olarak Altın Kemer'in ebedi sahibi olmak istediğini belirtti. Okulu
sözlerine şöyle devam etti, “2015 yılı Kırpınar Yağlı Pehlivan Güreşleri'nin başpehlivanı olarak
Antalya Büyükşehir Belediyesi Altın Kemer'i Antalya’ya getirdim. Elmalı Güreşleri'nde de iki yıldır başpehlivan oluyorum bu yıl da başpehlivanlığı kimseye kaptırmadan 3’üncü kez Elmalı Yeşilyayla Güreşleri'ni kazanarak Altın Kemer'in ebedi sahibi olmak için buradayım. Elmalı Güreşleri Kırkpınar Güreşleri'nden dokuz yıl eski olmasıyla da ön planda. İnanıyorum burada da Kırkpınar ayarında güreşler olacak

Kırkpınar’daki çok iyi rakiplerimle burada tekrar karşılaşacağım. Her yerde de söylediğim gibi
hedefim Elmalı’da Altın Kemer'in ebedi sahibi olmak bunun için kıyasıya bir mücadele vereceğim.
Tüm rakiplerime de buradan başarılar diliyorum” dedi.

HASAN BORUCU : ‘GÜREŞ İÇİN YAŞIYORUM’
Uzun yıllar yeşil sahalarda alt boylarda şampiyonluklar yaşayarak Başaltı boyuna ulaşmayı başaran, geçtiğimiz yıl talihsiz bir olay neticesinde ceza evine giren Hasan Borucu, Adalet Bakanlığından aldığı özel izinle Elmalı Güreşleri'nde yerini aldı. Cezaevi koşullarında çok fazla antrenman yapamadığını belirten Hasan Borucu şunları dile getirdi, “Cezaevinde pek antrenman olanağımız olmadı. Kırkpınar’dan önce 20 gün antrenman yapabildim. Elimizden geldiğince çalıştık. Ondan sonra Kırkpınar yolculuğumuz başladı. Kırkpınar’da da elimizden geleni yaptık. 1 saat 40 dakika güreş yaptım ama üçüncü ihtarı alınca hükmen yenildim. Güreş benim hayatım. Cezaevine ilk girdiğimde çok zor zamanlar yaşadım, Özgürlüğüm elimden alınmıştı, bu da güreşin elimden alınması demekti benim için. Hayatıma bile son vermeyi düşündüm. Daha sonra güreş için yaşamaya karar verdim. Çünkü güreş hayatta en zevk aldığım, beni en mutlu eden şey. Gerekli izinleri alarak güreşmeye devam ediyorum.  Bana izin vererek buralara gelmemi sağlayanlara çok teşekkür ediyorum. Burada Allah nasip ederse elimden geleni yapıp güreşlerde derece yapmayı istiyorum. Uzun yıllar bu sahalarda çok başarılı işler yaptım. Kırkpınar’da 5 kere birinciliğim var. Allah nasip ederse 19 Şubat’ta çıkıyorum. Daha iyi yerlere geleceğim inşallah. Hedefim Başpehlivan olup Altın Kemer'i almak.”

Başpehlivan İsmail Balaban da 663. Elmalı Yeşilyayla Güreşleri’nde iddialı olduğunu belirterek,
“Kırkpınar’da yarı finalde Orhan Okulu’ya yenildim ve 3’üncü oldum. Elmalılıyım ve Orhan’ın da
3’üncü senesi. Benim de hedefimim burada birinci olmak. Er meydanına birinci olmak için çıkacağım. Altın kemeri takarak sevenlerime armağan edeceğim. Umarım buradan mutlu şekilde
ayrılırım” dedi.


HABER / Mehmet BULUT



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder