4 Nisan 2012 Çarşamba

Kepez’de 14 bin öğrenci “yıldız evi”ne alınacak

Kepez Belediyesi, bilimsel düşüncenin geliştirilmesi ve fen bilimlerine olan ilginin artırılması amacıyla kurduğu çadırda, ilköğretim çağında ki 14 bin öğrenciyi gök bilimi hakkında bilgilendirecek. Kepez Belediyesi, ilçede eğitim-öğretim gören ilköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerine yönelik yeni bir projeye daha imza atıyor. Erdem Bayazıt Kültür Merkezi’nde kurulan “Planetaryum”, Türkçe karşılığı ‘yıldız evi’ olan çadırda, Kepez bölgesinde eğitim gören ilköğretim çağında ki 14 bin öğrencinin gök bilimi hakkında bilgilendirilmesi amaçlanıyor. “Günümüzde bir çoğumuz kent yaşamının etkisiyle gökyüzünden büyük ölçüde kopmuş durumda.” diyen Kepez Belediye Başkanı Hakan Tütüncü, yaşamının büyük bir bölümünü dört duvar arasında geçiren insanların, artık neredeyse gökyüzüne dahi bakmadığını söyledi. Bu durumu tersine döndürmek istediklerini dile getiren Tütüncü, düşüncenin geliştirilmesi ve fen bilimlerinin sevdirilmesi amacıyla “Planetaryum” yani yıldız evi çadırı kurduklarını söyledi. İlköğretim çağındaki öğrencilerin her gün servislerle okullarından alınarak çadırın olduğu alana getirildiğini ve burada yıldızlar ve gökyüzü hakkında genel bilgiler edindiğini ifade eden Tütüncü, proje kapsamında 14 bin öğrenciye ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti. Başkan Hakan Tütüncü, Kepez’de eğitim gören öğrencilere belediyenin tüm imkânlarını açtıklarını ve gerek fiziki çalışmalar, gerek ise bu tür projelerle onlara daha iyi eğitim fırsatı sunduklarını söyledi. Her gün ortalama 650 öğrenci, Planetaryum çadırında gökyüzü cisimleri, dünyanın oluşumu, yağmurların oluşumu, güneş sistemi, galaksi sistemi ve yıldız sistemi hakkında görsel olarak bilgiler alıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder