17 Nisan 2012 Salı

EXPO artık bir devlet projesidir

AK Parti Antalya Milletvekili Sadık Badak, EXPO’nun 2012 yılından itibaren kurumsal yapıdan çıkarak artık bir devlet projesi haline geldiğini söyledi. AK Parti Antalya Milletvekili Sadık Badak, EXPO’nun 2012 yılından itibaren kurumsal yapıdan çıkarak artık bir devlet projesi haline geldiğini söyledi. Gerekli taahhütleri devletin verdiği için muhatabın da devlet olduğunu kaydeden Badak, “EXPO, 2012 yılından itibaren bir devlet projesidir. Teminatı devlet verdiği için dışarıdaki kurum ve kuruluşlar da devleti ve hükümeti muhatap alıyor. Bizim görevimiz bundan önce olduğu gibi bundan sonra da destek vermektir” dedi. EXPO çalışmalarında kamu-özel sektör işbirliğinin devam etmesi gerektiğini vurgulayan Badak, “EXPO 2016’nın sadece Antalya’nın tanıtımı değil, sürdürebilir tanıtımını sağlayacağını bilmemiz ve 2016’dan sonrasını tartışmamız gerekir” diye konuştu. EXPO’yu anlattı Konyaaltı Sanayici ve İşadamları Derneği (KOYNSİAD)’nin geleneksel Salı Toplantıları'nın bu haftaki konuğu EXPO’nun mimarlarından AK Parti Antalya Milletvekili Sadık Badak oldu. Badak, EXPO’nun Antalya’ya kazandırılması sürecindeki kilometre taşlarını anlattı. Expo’nun Antalya’ya gelene kadar 15 yılık bir mazisi olduğunu belirten Badak, 2004 yılında Uluslararası Sergiler Bürosu (BİE)’na hükümetin desteği ile üye olunmasa EXPO’dan bahsetmenin mümkün olamayacağını vurguladı. İzmir’in EXPO’yu alamaması üzerine askıya aldıkları EXPO çalışmalarının tekrar hareketlendiğini dile getiren Badak, 1993-2009 arasında bireysel yürüttüğü çalışmanın 2009 yılında kurumsal yapı kazandığını, kendisinin de bu noktadan itibaren geri çekilerek destek vermeyi sürdürdüğünü aktardı. EXPO’dan sonra Antalyaspor Expo 2016’ya kadar Antalya’nın tanıtımının devletin imkanlarıyla yapılacağını kaydeden Badak, EXPO’dan sonra 2017’den itibaren sürdürülebilir tanıtım için yeni ve uygun unsurlar geliştirilmesi gerektiğine vurgu yaptı. Badak, spor kulüpleri, özellikle futbol takımlarının son 50 yıldır şehirlerin tanıtımında önemli rol oynadığını, bu nedenle sürdürülebilir tanıtım için Antalyaspor’un gelecek 10 yılda bir Avrupa markası haline getirilmesi gerektiğine dikkat çekti. CHA Kaynak / www.akdenizmanset.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder