17 Eylül 2012 Pazartesi

DEĞİŞEN EĞİTİM İLE GELİŞEN TÜRKİYE

AK Parti İl Başkanı Av. Mustafa Köse, 2012-2013 Eğitim Öğretim yılında yeni bir dönemin başladığını belirterek, “Yeni eğitim-öğretim yılının başta öğrencilerimize, öğretmenlerimize ve velilerimize hayırlı olmasını diliyorum” dedi.
Eğitim sorunsuz başladı
Milli eğitim camiasının gayretleri ile Antalya’da sorunsuz bir şekilde eğitim öğretime başlandığını ifade eden İl Başkanı Mustafa Köse, “Bu yıl 410 bin civarında öğrencimiz, 20760 öğretmenimiz ders başı yaptı. Başbakanımızın talimatıyla başlatılan Fatih Projesi ile 87 lisede akıllı tahta kuruldu ve öğrencilerimiz ile öğretmenlerimizin hizmetine sunuldu. 21. Yüzyıl’ın gereklerini doğru okuyan ve pilot uygulamalarını yaygınlaştıran hükümetimizin bu alandaki icraatı, bilhassa gençlerimiz ve çocuklarımız tarafından ilgiyle, sevinçle karşılandı. 4.5 milyon ücretsiz ders kitabı bugün okula başlayan öğrencilerimizin sıralarında hazır edildi. Yine bu yıl 23 okul ve 390 derslik ilavesi yapıldı. 2 öğrenci pansiyonu daha hizmete girdi. 252 okulun bakım ve onarımı yapıldı” diye konuştu.
Gelişmeler doğru okunmalı
Birçok alanda olduğu gibi eğitim sisteminin de 2023’te Lider Ülke Türkiye hedefine göre yeniden dizayn edildiğini belirten Köse, “Demokrasi, insan hakları, hürriyet ve şahsiyete hürmet anlayışı içinde, ülkemize milletimizin istediği yeni ufuklar açan hükümetimiz; eğitim hayatımıza da damga vuracak köklü değişikliklere imza attı. 2023’te Lider Ülke Türkiye hedefine odaklanmış;  çocuğuyla-yaşlısıyla, kadını-erkeğiyle, bir olan, iri olan, diri olan bir toplum yapısı ve aydınlık bir gelecek özleyenler, hükümetimizin eğitim alanındaki atılımlarını da takdirle karşılıyorlar. Nitekim 4+4+4 tartışmaları ve ilkokula başlama yaşının 66 aya çekilmesi ile ilgili, hırçın bir muhalefet sergileyen AK Parti karşıtlarının meydan ve medya destekli boykot çağrılarına halkımız itibar etmedi. ‘İstemezükçü muhalefet’ anlayışının kendini yeniden gözden geçirmesi ve milletin taleplerinin doğru okunması açısından ders çıkartılması gereken bir durum. Elbette siyaset kurumunun da eksikleri ve yanlışları olabilir. Önemli olan çağın ihtiyaçları ve toplumun özlemlerini iyi okuyabilmek, yanlışını fark edip dönebilmektir” dedi.

Eğitim en birinci önceliğimiz…Kalkınmış, huzurlu ve mutlu bir toplum için önceliğin eğitim olduğunu ifade eden Köse, “Ülkemizin bulunduğu coğrafi bölgede ve dünyada özgül ağırlığı gittikçe daha çok hissedilen Türkiye gerçeğinden rahatsızlık duyanlar, taşeron cinayet şebekesi bölücü terör örgütünün kahpece ve kalleşçe saldırıları ile yükselen Türkiye’nin yolunu kesmeye çalışıyorlar. Fakat bütün düşmanca tahrik ve tertiplere rağmen; birliğimizi-dirliğimizi bozamayacaklar. Sadece teknoloji ve alt yapı alanındaki yatırımlar değil, eğitim müfredatındaki değişiklikler de milli birlik-beraberlik-kardeşlik hukukumuzun güçlendirilmesi açısından büyük önem arz ediyor. Fabrikasyon, tek tip insan üretmeye yönelik totaliter mantık yıkılıyor; insani ihtiyaçları, istek ve yetenekleri keşfetmeye, geliştirmeye yönelik çağdaş anlayış eğitimde ve hayatın her alanında hakim oluyor. Elbette ki bu değişim pek  kolay değil. Ancak on yılların biriktirdiği güçlüklere rağmen,  son on yılda eğitimde devrim çapında yeniliklere imza atıldığını görmezlikten gelemeyiz” diye konuştu.
 Akıllı çocuklara akıllı tahtalar yakışır…
AK Parti İl Başkanı Av. Mustafa Köse, Ak Parti iktidarında eğitim alanında gerçekleştirilen değişim ve dönüşümü şöyle anlattı; “Her öğrencimize elektronik kitap uygulamasının ilk adımları atıldı. Artık en ücra köylerimize kadar bilgisayarlı eğitim başladı. Köy ve şehir çocukları, ekonomik ve kültürel katmanlar arasındaki uçuruma dönüşen derin çelişki yok edilmeye çalışılıyor. İmkân ve fırsat eşitliğini hayata geçirmek için, ders kitapları bedava dağıtılıyor. Daha okulun açıldığı ilk gün, kitaplar öğrencilerin önünde hazır oluyor. FATİH Projesi yüzde yüz hayata geçirildiği gün, çocuklarımız kitap yükünden tamamen kurtulacaklar. Her sınıfta akıllı tahta olacak. Her öğrencimiz içinde ders kitapları ile dijital ödev ve araştırma defterleri yüklü birer elektronik kitap sahibi olacak. 21. Yüzyıl’ın gereklerini doğru okuyan ve pilot uygulamalarını yaygınlaştıran hükümetimizin bu alandaki icraatı, bilhassa gençlerimiz ve çocuklarımız tarafından ilgiyle, sevinçle karşılanmıştır.
Bilgi Çağını yakalamış bir Türkiye…Okullarımız bilgi çağını yakaladı. Yıllarca peşinden koştuğumuz, hayran olduğumuz Batılı ülkeleri bile şaşırtan teknolojik değişiklikler yaşandı. Milli Eğitim Bakanlığı, okullar, öğretmenler, öğrenciler arasında kesintisiz bir elektronik iletişim ağı kuruluyor. Eğitim ve personel hareketleri çok hızlı ve şeffaf bir ortamda izlenebiliyor. Başta atama ve öğrenci kayıtları olmak üzere; bürokratik işkenceye dönüşen pek çok işlem çok hızlı ve otomatik olarak gerçekleşiyor. Dijital çağın imkânları sadece eğitim-öğretim çalışmalarında değil, idari işlemlerde de kullanılıyor. Bilgi çağını yakalamış bir Türkiye yolunda ilerliyoruz. Nitekim, yıllarca Avrupa’da yaşamış; bu kolaylıklar niçin bizim ülkemizde yok diyen gurbetçi vatandaşlarımız da, ülkemizde gördükleri bu değişikliği gurur ve gıpta ile izlediklerini ifade ediyorlar.
Hayırseverler eğitim için seferber
Fiziki altyapının geliştirilmesi, okullaşma ve derslik sayısının arttırılması açısından da büyük hamleler gerçekleşti. Ancak her şeye rağmen özellikle büyük kentlerimizde yaşanan derslik sıkıntısının aşılabilmesi için daha fazla devlet-vatandaş işbirliğine ihtiyacımızın olduğunu kabullenmek zorundayız. İmkanı olan hayırsever vatandaşlarımızın, şahsi ve ailevi hatıralarını istikbale taşımak ve kapanmayan bir sevap kapısı açmak için daha fazla fedakarlıkları takdire şayandır. Bilimde, teknolojide en önde çağdaş Türkiye yürüyüşümüzün sürekliliği açısından, TOKİ de fiziki eğitim ortamlarının sağlanması için ciddi yatırımlar yapmıştır. Okul binalarının yapımında sağlıklı eğitim ortamının inşaası kadar, estetik kaygılar da ön plana alınmaya başlamıştır. Gelenekten geleceğe yeni bir mimari tarz geliştirme, çevreye uyumlu estetik bir değer de üretme yolundaki anlayışın önünü açmak için,  kalıpçı ve tek tipçi zihniyetin yıkılması gerektiğini düşünüyoruz.
Fedakar eğitimcilerEğitimin en vazgeçilmez ve en fedakar unsuru eğitim ordumuzdan, değerli öğretmenlerimizden en üst düzeyde yararlanmak için maddi şartların iyileştirilmesi, özellikle eş durumu atamalarının gerçekleştirilmesinin genel bir arzu olduğunun farkındayız. Norm kadro ihtiyaçları ve mevcut ekonomik imkânlar çerçevesinde, bu alanda da gerçekçi adımların atılacağından öğretmenlerimiz emin olsunlar. Başta eğitimin hedef kitlesi öğrenciler olmak üzere, hepimizi memnun ve mutlu edecek bir değişim ve yapılanmaya gidilirken, elbette yeni etki-tepkiler de doğacaktır. Ancak toplumu sevgiyle kucaklayan, aklı ve ilmi esas alan, milletin iman ve vicdanına saygılı yeniliklerin tutunacağı, sosyal barışı ve maddî manevî kalkınmayı sağlayacağına inanıyor,  güveniyoruz. Yeni umutlarla yeni ufuklara koşan gençlerimize, çocuklarımıza başarılar dileğiyle; yeni eğitim öğretim yılında öğretmen ve öğrencilerimize saygı ve sevgilerimi sunarım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder