21 Şubat 2016 Pazar

Pazarcılar Odası’nda milyonlar buhar olmuş

Skandalın böylesi: İsmail Öz’ün 21 yıllık başkanlığı döneminde odada yaşananlar dudak uçuklatıyor
Pazarcılar Odası’nda milyonlar buhar olmuş

Semt Pazarcılar Odası’nda 21 yıllık saltanatı yıkarak başkan olan Yusuf Öztürk, odadan buharlaşan milyonlarca lirayı, ödenmeyen borçları, kaçak elektrik cezalarını anlatarak “Enkaz edebiyatı yapmayayım da bu duruma enkaz dışında ne denilebilir ki?” dedi  

Pazarcı Yusuf’u bağrına bastı
Antalya Semt Pazarcılar Odası’nda saltanatı yıkan isim olan Yusuf Öztürk başkan adayı olarak pazarcıyı ziyaret ediyor, dertlerini dinliyor. 21 ve 28 Şubat tarihlerinde olağanüstü genel kurula giden Antalya Semt Pazarcılar Odası’nda yeni başkanın belirleneceği seçimin heyecanı yaşanıyor. 2 yıldır odanın başkanlığını yapan Yusuf Öztürk, yeniden aday oldu ve sahaya indi. Yağmur çamur demeden esnafı ziyaret eden Öztürk, pazarcının sorunlarını dinliyor, pazar tezgâhlarını dolaşarak kontrol ediyor. Pazarları dolaşırken sevgi seliyle karşılaşan başkan Yusuf Öztürk yaşlısından gencine tüm esnaf ile tek tek ilgileniyor. Gittiği pazarlarda, yaşlı esnafın ellerini öpmeden geçmeyen Başkan Yusuf Öztürk’ü pazarcılar bağırlarına bastı. Kayıt dışı ve seyyarlarla mücadeleyi elden bırakmayan Öztürk, pazarlarda İsmail Öz’ün yıllar süren başkanlığı sonrası 21 yıllık saltanatı yıkan isim olarak tanınıyor. Organize Şube’nin operasyonları, Mali Şube’nin esnaf odasını basması, oda başkanının
(İsmail Öz) tutuklanmasıyla basında anılır olan Antalya Semt Pazarcılar Odası’nı başkan seçildikten sonra layık olduğu yere getiren, kamuoyu nezdindeki saygınlığını artıran Yusuf Öztürk; başkanlık için en önde giden isim olarak göze çarpıyor. Öztürk, odayı hak ettiği yerlere getirmek için çalışıyor.

Ateşten gömleği giydim
“Antalya Pazarcılar Odası sadece icraatlarıyla anılmalıdır. Kim ne derse desin, kim ne yaparsa yapsın ‘hodri meydan’ diyorum. Ben ve arkadaşlarım görevdeki son anımıza kadar esnafımıza hizmet için buradayız. Herkes bir gün gelecek ne kadar haklı olduğumuzu, esnafımız için neler yaptığımızı görecek. Ben bize inanan bize güvenen esnafımızdan biraz daha sabır rica ediyorum” diyen Öztürk “Eski başkan adayları seçime kısa bir süre kala kendi aralarında birleşip bir araya geldiler ve başkan adaylığını bana teklif ettiler. Çok kararsız kaldım. Ancak birilerinin meslek odamızın selameti için bu ateşten gömleği giymesi gerekiyordu. Zorlukları ön görmeme rağmen görevi kabul ettim. Nitekim süreç tam da düşündüğüm gibi başladı.

Demokrat yapım gereği tüm yönetim kurulu üyelerine eşit yaklaştım. Herkes fikrini özgürce söyledi ve savundu. Ancak bir süre sonra ben otoritemi koymaya başlayınca, bu kez içeride koltuk kavgaları başladı. Herkes ayrı telden çalıp, odayı yönetmeye çalıştı. Buna izin vermeyince de ardı ardına
istifalar yaşandı” dedi.

Milyonlarca lira buhar oldu
Yusuf Öztürk pazarda dağıttığı broşüründe de büyük bir kısmına yer verdiği iddiaları, odada yaşanan sıkıntıları, yıktığı 21 yıllık saltanattan geriye kalanları şöyle anlattı: “Ben oda başkanı olurken, aralarında başkanlığa layık birini bulamayanların başına geldim. İşte bu sebepten dolayıdır ki elde olmayan durumlardan maalesef benimde hatalarım oldu. Hatırlarsanız geçmiş dönemlerde uzun süre başkanlık yapmış kişinin de geçmişinde kendi yönetimini kendi seçtiği halde anlaşmazlıklardan dolayı sıkıntı yaşayarak başkanlığı düşürülmemiş miydi? dedi

HABER / Mehmet BULUT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder