Mv.Sadık Badak, “Çalışmamızda Botanik temalı A1 kategorisi World EXPO’ların öneminin giderek arttığı vurgulanmakta ve World Expo 2016 Antalya hazırlık süreci her biri 1/4 ağırlığa sahip ve eşzamanlı yapılması gereken 4 başlıkta değerlendirilmektedir. Bu aşamalar sırasıyla; EXPO Yapılacak Alanın Hazırlanması, EXPO yapılacak Şehrin hazırlanması, EXPO’ya ülkelerin ve kuruluşların getirilmesi, EXPO ziyaretçilerinin organize edilmesidir. Kalan kısıtlı sürede verimliliği arttırması bakımından EXPO Konseyinin etkin olarak harekete geçirilmesi önerilmektedir. Çalışmamızda ayrıca, World Expo 2016 Antalya hazırlıklarına ilişkin tespitler ve öneriler de yer almaktadır. Son haftalarda Expo Antalya Ajansı’nın bazı yönetim kurulu üyeleri ve bazı konuşmacılar her şeyin Bakan tarafından yapılmasını bekleyip gecikildiğinden, Expo’nun gereksizliğinden söz ederken, bazı basın mensupları ve sağduyu sahibi hemşerilerimiz samimi endişeye düşerek bu açıklamaların doğru olup olmadığını öğrenmek istediklerini köşe yazısı, telefon, e-maille tarafıma bildirmektedir” dedi
Mv. Sadık Badak konuşmasının devamında: “Kent merkezinde ulaşım planlarının yapılması, Karayolu, Deniz yolu ve Raylı sistemle yeni ulaşım akslarının açılması, ana güzergâhlar, meydanlar ve cephelerle tali yolların iyileştirilmesi, Şehrin tüm ilçelerindeki turistik ve sosyal mekânların konforunun arttırılması, konuklar için Expo Bilgi Büroları vb. çalışmalar, kent yönetimi yani Büyükşehir Belediyemizin yetki ve koordinasyonunda yapılacak çalışmalardır.
Karayolları Genel Müdürlüğünce yapılacaklar, Batı Çevre Yolu; Antalya Limanından başlayıp Kepez üstüne çıkarak Çığlık bölgesinden Organize Sanayi köşesine bağlanan Batı Çevre Yolunda imalat çalışmaları devam etmektedir. Kuzey Çevre Yolu; Organize Sanayi Bölgesi Kuzeyinden Doğu’ya uzanarak Isparta Karayolunu kesen Kuzey Çevre Yolu planlama çalışmaları KGM tarafından sürdürülmektedir. Yolun Isparta Karayoluna kadar olan 20 km.’lik kısım 2014 yatırım programına alınarak 2016’da hazır hale getirilecektir.Aksu-Alanya Karayolu Sinyalli Kavşak Azaltılması; Aksu-Alanya Karayolundaki 60 sinyalli kavşağın ulaşım süresini uzatması sebebiyle kavşak sayısının azaltılabilmesi için KGM etüt çalışmaları başlatmıştır.
Expo alanına Raylı Sistem; Kızıltoprak-Aksu Raylı Sistem; Mevcut raylı sistemin Kızıltoprak–Expo alanı arası yaklaşık 15 km’nin tamamlanması ve 2016 Ocak ayında hizmete açılması Büyükşehir Belediyesi yetki ve sorumluluğundadır. Pınarlı–Havaalanı Monoray Tesisi; Pınarlı istasyonu ile havaalanı terminallerinin beton direkler üzerinde havadan planlanacak raylı sistem bağlantılı ulaşım bütünlüğü sağlanacaktır. Örneği Birmingham havaalanı New York–Kennedy Havaalanı monoray bağlantılarında bulunan proje, 2016’ya kadar havaalanı işletmecisi tarafından da gerçekleştirilebilir. Ancak imar düzenlemesinin Büyükşehir Belediyesi tarafından gerçekleştirilmesi gerekir.
2010 Aralık ayında, 27781 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 2010/1115 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla Büyükşehir Belediyeleri varsa sorumlu oldukları, planladıkları ve tamamlayamadıkları metro veya raylı sistemler için Uygulama İmar Planları, Raylı Sistem Projeleri, keşif, işletme ve verimlilik raporları ve yatırımın sağlayacağı ekonomik–sosyal faydaları açıklayan bir başvuruyla Ulaştırma Bakanlığı’na müracaat ettiklerinde, Bakanlık raylı sistemi tamamlayıp, işletmeye hazır hale getirdikten sonra Büyükşehir Belediye’sinin ilgili Kuruluşuna devredilebilmektedir. Büyükşehir Belediyesinin Kızıltoprak-EXPO alanı arasında raylı sistem ihtiyacını karşılayacak herhangi bir girişim, çalışma, planlama, görüşme, mutabakat, sözleşme yapmadığı anlaşılmaktadır.Doğu Çevre Yolu; EXPO 2016 Antalya için zorunlu Karayolu Gazi Bulvarının alternatifi olan 1/25000’lik plandaki Ferrokrom’dan başlayıp Varsak–Havaalanı kavşağına ulaşan 75 m genişliğinde ve 18 km Doğu Çevre Yolu’nun yetkili ve sorumlu olan Büyükşehir Belediyesince açılması zorunludur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder