11 Şubat 2015 Çarşamba

Hasta ve yakınlarına sıcak yuva

Hasta ve yakınlarına sıcak yuva
Şehir dışından tedavi amaçlı Antalya’ya gelen ve kalacak yer bulamayan hasta ve hasta yakınlarına Büyükşehir Belediyesi Hasta Konuk Evi kucak açıyor. Misafirlerini en iyi şekilde ağırlayan ücretsiz tesis, önemli bir ihtiyaca cevap veriyor.

Ülke çapında ün yapmış, tam teşekküllü birçok kamu ve özel hastanesiyle, turizmin yanında bir sağlık kenti de olan Antalya, her yıl farklı şehirlerden gelip derdine deva arayan vatandaşları ağırlıyor. Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığı bünyesindeki Hasta Konuk Evi, il dışından gelen ancak kalacak yeri olmadığı için hastane koridorlarında ve bahçesinde konaklayan vatandaşların yarasına merhem oluyor.

Hasta ve yakınlarına sosyal destek
Hastanelere yakın olan Altındağ Mahallesi’nde ücretsiz hizmet veren sosyal tesis, önemli bir ihtiyaca cevap veriyor. Zaten zor bir dönemden geçen hasta ve yakınlarına sıcak bir ev ortamı sunularak, destek olunuyor. 71 kişi kapasiteli Konuk Evi, neredeyse tam kapasite hizmet veriyor. Misafirlere üç öğün yemek, sıcak su, internet, televizyon, çamaşırhane imkanları sunulan tesiste, hastalar için 24 saat hemşire görev yapıyor. 16 personelin çalıştığı Hasta ve Konukevi’nde sunulan hizmetlerden vatandaşlar çok memnun.

Süper bir tesis
Marmaris’ten tedavi için Antalya’ya gelen İsmail Yılmazer, 1.5 aydır konukevinde kalıyor.
Rahatsızlığı nedeniyle bacağı kesilen ve tedavisi devam eden Yılmazer, “Kalacak yerim yoktu. Çok sıkıntılı bir süreç geçirdim. Öğrendim ki Büyükşehir Belediyesi’nin böyle bir tesisi varmış. Güzel bir hizmet. Çalışanlar bizi el üzerinde tutuyor. Çok iyi ağırlanıyoruz.

Yeni protezim takıldı ve tedavim 4 hafta daha sürecek. Tüm bu süreçte içim rahat. Sağlıklı koşullarda tedavimi sürdürdüğüm için mutluyum. Bu hizmette emeği geçenlere teşekkürlerimi sunuyorum. Süper bir tesis” diye konuştu.

Sokakta kalmaktan kurtuldum
Misafirlerden Yalçın Dürülü şunları söyledi: “İstanbul’da mide ameliyatı geçirdim ve tedavimin devamı için Antalya’ya geldim. Kemoterapi alıyorum. Hastalığımdan dolayı maddi zorluklar geçirdim ve sokakta kaldım. Beni buraya yönlendirdiler. Fiziki şartları, yemekleri ve verilen hizmetleriyle burası inanılmaz. Sürekli hemşiremiz var. İğnemizi yapıyor, kontrollerimize bakıyor. Her şeyden önemlisi kimsin necisin denmiyor, insana insanca yaklaşılıyor. Ayrımcılık yapılmıyor. 1 ayı aşkın bir süredir burada kalıyorum. Sıcacık bir kış geçiriyorum. Personel çok sevecen. Çamaşırlarımız yıkanıyor, her yer çok temiz. Sokakta kalmaktan kurtuldum. Büyükşehir Belediyesi’ne sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.”

İnsana verilen değerin göstergesi
Kalp rahatsızlığından dolayı Antalya’da bulunan Abraham Arslan, Büyükşehir Belediyesi'nin ntalya gibi hastaların yoğun olarak tercih ettiği bir şehirde önemli bir ihtiyaca cevap verdiğini söyledi. Arslan, “Bir çok ülke gezdim. İnsana verilen değeri bir çok ülkede gördüm.

Bu tesis insana artık ülkemizde de değer verildiğinin bir kanıtı. Burada mutluyum. Çalışanlar, llerinden gelen hiçbir yardımı esirgemiyor” dedi.

Konuklardan Nedim Sargın ise, kendisini evinde hissettiğini ifade ederek, güler yüzlü hizmetin kendilerine moral olduğunu söyledi.

Şehir dışından tedavi amaçlı Antalya’ya gelen ve kalacak yer bulamayan hasta ve hasta yakınlarına Büyükşehir Belediyesi Hasta Konuk Evi kucak açıyor. Misafirlerini en iyi şekilde ağırlayan ücretsiz tesis, önemli bir ihtiyaca cevap veriyor.

Ülke çapında ün yapmış, tam teşekküllü birçok kamu ve özel hastanesiyle, turizmin yanında bir sağlık kenti de olan Antalya, her yıl farklı şehirlerden gelip derdine deva arayan vatandaşları ağırlıyor. Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığı bünyesindeki Hasta Konuk Evi, il dışından gelen ancak kalacak yeri olmadığı için hastane koridorlarında ve bahçesinde konaklayan vatandaşların yarasına merhem olduğunu söyledi.


HABERCİ / NesLihan BAT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder